Ieteikumi pozitīvai mobilo sakaru lietošanas pieredzei viesabonēšanā

celosana

Jau vairāk nekā mēnesi mobilo sakaru lietotājiem ir iespēja novērtēt vienotā Eiropas Savienības regulējuma priekšrocības, lietojot mobilo sakaru pakalpojumus Eiropā tāpat kā mājās – bez papildu maksas. BITE iesaka pievērst uzmanību trim būtiskām niansēm, kas ļaus uzlabot mobilo sakaru lietošanas pieredzi, atrodoties viesabonēšanā. 

Mūsdienās mobilie tālruņi ir tik gudri, ka nepārtraukti meklē pēc iespējas spēcīgāku tīklu, kuram pieslēgties. Ņemot vērā, ka mobilo sakaru signāla jauda ir atkarīga no bāzes stacijas atrašanās vietas, pierobežu zonās pastāv iespēja, ka ierīce var automātiski pieslēgties citas valsts operatora tīklam. Ja tā ir viena no Eiropas valstīm, kurām ir saistoši jaunā viesabonēšanas regulējuma, kas stājās spēkā šā gada 15.jūnijā, noteikumi, lietotājs to neizjutīs. Savukārt, ja šai valstij tie nav saistoši, par tās mobilo sakaru operatora tīklā norunātajām minūtēm, nosūtītajām īsziņām un izlietotajiem datiem tiks aprēķināta papildu maksa. 

Ar šo moderno tehnoloģiju īpatnību var saskarties ikviens mobilā tālruņa – gan viedtālruņa, gan podziņtelefona – lietotājs, turklāt neatkarīgi no mobilo sakaru operatora, kura pakalpojumus viņš izmanto. Tāpēc mobilo sakaru operators BITE iesaka, kā izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem rēķinos.

1. Pievērs uzmanību īsziņām
Brīdī, kad lietotāja mobilais tālrunis pieslēdzas kāda ārvalstu mobilo sakaru operatora tīklam, Latvijas operatori, tostarp BITE, sūta saviem klientiem informatīvas īsziņas. Proti, līdzko tiek šķērsota kādas valsts robeža, lietotāji saņem informatīvas īsziņas par to, kuras valsts mobilo sakaru operatora tīklam viņu telefons ir pieslēdzies un kāda ir maksa par mobilo sakaru pakalpojumu izmantošanu šajā valstī.

Īsziņas ir veids, kā mobilo sakaru operatori savus klientus var uzrunāt visātrāk, tāpēc vēlos aicināt mobilo sakaru lietotājus, atrodoties viesabonēšanā, pievērst ienākošajām īsziņām pastiprinātu uzmanību. Tāpat, ņemot vērā, ka informatīvas īsziņas klientiem tiek sūtītas arī gadījumos, kad mainās tarifu plāns, ir sasniegts tarifu plānā iekļauto datu limits u.tml., ir ieteicams vienoties ar bērniem, ka viņi vecākus informē par visām īsziņām, ko saņem no mobilo sakaru operatora,” norāda BITES mārketinga vadītāja Diāna Šmite.

2. Iestati mobilo sakaru tīklu manuāli
Ar īsziņām var gadīties visādi – tās var nepamanīt, tās var pārprast, par tām var aizmirst, kā arī telefons ne vienmēr ir pa rokai, lai izlasītu īsziņu tās saņemšanas brīdī. Tāpēc, lai izvairītos no liekiem pārpratumiem, dodoties ceļojumos uz vietām, kas atrodas tuvu robežai ar valstīm, kas neietilpst ES un EEZ, ieteicams manuāli atslēgt savu mobilo tālruņu iestatījumos automātisko mobilā tīkla meklēšanu un aktivizēt telefona darbību viesabonēšanas partnera tīklā. Tad gadījumos, ja to vai citu iemeslu dēļ veidosies sakaru pārrāvums, telefons piedāvās lietotājam izvēlēties un uzstādīt kādu no tuvākajiem mobilajiem tīkliem manuāli, nevis automātiski pieslēgsies jaudīgākajam.

Viesabonēšanas partnera tīklu konkrētajā valstī mobilo sakaru operators norāda informatīvajā īsziņā, kuru sūta klientiem, kad viņi šķērso kādas valsts robežu. BITES klienti ar viesabonēšanas partneru sarakstu var iepazīties arī pirms ceļojuma uzņēmuma interneta mājas lapā.

3. Atslēdz internetu 
BITES novērojumi liecina, ka visbiežāk, atrodoties viesabonēšanā, papildu izdevumus par pakalpojumu izmantošanu tādu valstu mobilo sakaru operatoru tīklos, kurām nav saistoši jaunā ES viesabonēšanas regulējuma noteikumi, rada patērētā interneta apjoms. Tāpēc, ja ceļojuma laikā internetu telefonā aktīvi lietot nav plānots, taču šķērsot tā dēvēto “nedraudzīgo” valstu robežas vai atrasties to pierobežas teritorijā sanāk bieži, no liekiem pārpratumiem var izvairīties, atslēdzot telefonā datu pārraides funkciju.