Izvēlne

Kā krīzes situācijā nezaudēt personīgu pieeju darbiniekiem

bite.lv | Bite
Izaicinājumi, ko radījuši Covid-19 pandēmijas ierobežošanas pasākumi, pārbauda ne tikai uzņēmumu vadības, bet arī  personālvadības speciālistu spējas iedvesmot un motivēt komandu turpināt darbu ierastā ritmā. Turklāt runa nav tikai par darba stundām vai termiņu ievērošanu, bet arī par vienotas komandas gara saglabāšanu. Darbs attālināti pats par sevi rada izaicinājumus, tomēr šis ir laiks, kad situācija var mainīties pāris stundu laikā, un kvalitatīvai krīzes komunikācijai uzņēmuma iekšienē ir izšķiroša nozīme. Piemēram, kopš BITĒ lielākā daļa darbinieku strādā attālināti, redzam, ka personīgai pieejai darbiniekiem ir vēl lielāka nozīme kā jebkad agrāk. 

#1 Nodrošināt informētību
Viens no galvenajiem priekšnoteikumiem, lai uzņēmumā ikviens darbinieks justos iekļauts, ir veiksmīga informācijas aprite. Īpašs izaicinājums tas ir lielos uzņēmumos, tai skaitā arī BITĒ, kur darba vietu ir raduši 700 cilvēki. Šis ir laiks, kad lēmumi tiek pieņemti strauji, situācija mainās pa stundām, ne dienām, un bieži lielas izmaiņas notiek arī brīvdienās. Kā piemēru varu minēt BITES lēmumu slēgt klientu apkalpošanas centrus. Šis lēmums tika pieņemts sestdienā, tādēļ, lai apziņotu visus savus darbiniekus, nosūtījām informatīvu īsziņu, vēstot par izmaiņām. Laikā, kad informācijas aprite, pateicoties sociālajiem tīkliem un tehnoloģiju piedāvātajām saziņas funkcijām, kļuvusi vēl straujāka kā jebkad, ir svarīgi, ka visi uzņēmuma darbinieki ir informēti, un tikai tad informācija var tikt nodota tālāk, piemēram, klientiem. Daloties ar savām mācībām, varu teikt, ka ļoti svarīgi sekot līdzi, lai informācija, kas aiznesta līdz klientiem, ir zināma arī tiem, kuri sniedz atbalstu klientiem. Reizēm procesi notiek tik strauji, ka viena darbība apsteidz otru, bet arī ārkārtas režīmā jāievēro loģiskā informācijas aprites secība. Skaidrs, ka lielos uzņēmumos apziņošanas ātrums ir atkarīgs arī veida, kādā tas tiek darīts, tādēļ iesaku katram atrast sava uzņēmuma vajadzībām piemērotāko risinājumu, kā apziņot darbiniekus jau laikus, piemēram, izmantojot īsziņas, informatīvus e-pastus, citus saziņas rīkus, kas tiek izmantoti uzņēmumā –  “Slack”, “Trello” utml. Informācijas aprite ne tikai šobrīd, bet vienmēr, jāuztur augstākajā līmenī, lai visi darbinieki, lai arī attālināti, būtu uz “vienas lapas”. 

#2 Atbalstīt komandas vadītājus 
Tā kā attālināts darbs ir izaicinājums ikvienam, tad jo īpaši liela loma ir tieši komandu vadītājiem. Šajā laikā viņiem ne tikai jāspēj dot darba uzdevumi attālināti, jārūpējas par kopējo komandas plānu izpildi, bet arī jābūt informācijas un atbalsta sniedzējiem. Šis laiks var radīt dažādas problēmas komandās, ko iespējams laicīgi novērst, katram darbiniekam veltot nedalītu uzmanību, piemēram, viens pret viens videokonferencēs.  No savas pieredzes varu teikt – šis ir laiks, kad darbiniekiem sniegt motivāciju un veicināt lojalitāti uzņēmumam ir īpaši svarīgi. Krīzes situācijā lojalitāti iespējams veicināt, pirmkārt, norādot, ka uzņēmumā darbinieks ir vērtība, pat ja ir jāpieņem sāpīgi lēmumi. Tāpat veicināt darbinieku lojalitāti var uzturot ciešu kontaktu ar katru darbinieku individuāli un komandu kopā, sniedzot pozitīvu atgriezenisko saiti un atgādinot, ka viņu darbs uzņēmuma labā vienmēr tiek novērtēts un viedoklis tiks uzklausīts – komandas saites palīdz stiprināt godīgas un atklātas sarunas ar savu tiešo vadītāju, izzinot, kas šobrīd “iet no rokas”, bet kas – sagādā grūtības.

#3 Uzturēt tradīcijas komandas garam 
Neskatoties uz darbu attālināti, komandas gars ir jāuztur. Visvieglāk to paveikt, organizējot videokonferences, kurās piedalās visa komanda. Tad kopīgi var apspriesties par aktualitātēm gan darbā, gan pasaulē. Tāpat, ja ir iedibinātas komandas tradīcijas, svarīgi tās neaizmirst arī krīzes laikā un veicināt kopības sajūtu arī darbojoties katram savā mājas “mikro birojā”. Piemēram, BITES kolēģi katru dienu izkustās, izpildot “planka” vingrinājumu trīs reizes dienā. Arī šobrīd šī tradīcija ir dzīva. Lai gan “neplankojam” vienā telpā, ik dienas apmaināmies ar foto un video, kā to darām mājās, atgādinot arī kolēģiem, cik svarīgi ir izkustēties. Tāpat, jūtot, ka komanda distances dēļ ir attālinājusies, iespējams ieviest jaunas, veselības krīzes laika tradīcijas, piemēram, tiešsaistes pusdienas piektdienās, kad nepiespiestā gaisotnē pārrunāt gan profesionālus, gan sadzīviskus jautājumus.

#4 Nesalauzt līderus
Sakot, ka šajā laikā nedrīkstam aizmirst nevienu darbinieku, tieši to arī domāju. Sākot no praktikantiem un beidzot ar vadības komandu, jo tieši vadības komanda krīzes apstākļos uz saviem pleciem mēdz iznest lielāko smagumu, strādājot bieži vien aizmirstot par sevi un savu privāto dzīvi. Tajā pašā laikā tieši vadītāji nosaka kopējo “klimatu” uzņēmumā. Ja vadītājs būs noguris un īgns, tāda būs visa komanda. Diemžēl pasaules piemēri rāda, ka spriedze nešķiro nevienu amata pozīciju, un krīze izaicina ne vien profesionāli, bet arī emocionāli. Apkārt valda liels satraukums, šobrīd jo īpaši biznesa vidē, darbinieki var justies apdraudēti un nedroši par savu pozīciju uzņēmumā, tādēļ gan personālvadības speciālistiem, gan uzņēmumu vadības komandām jāspēj būt arī psihologiem un jāspēj mazināt visa līmeņa darbinieku raizes. Nereti nokļūstot profesionāli netipiskā situācijā, arī augsti kvalificēts vadītājs var samulst - nespēt atrast pareizos veidus, kā turpināt vadīt komandu attālināti, apmācīt padotos jaunām prasmēm utml. Tāpēc esam aicinājuši tos vadītājus, kam jaunā situācija nesagādā problēmas, dalīties ar saviem padomiem, lai iedvesmotu citus vadītājus.

#5 Mērīt temperatūru 
BITĒ personālvadības komanda tiek saukta par “klimata kontroli”. Salīdzinot to ar nelielu ekosistēmu, šobrīd mūsu pasaulei pāri virzās kārtīgs tornado, tomēr tieši “klimata kontrole” ir tā, kurai ir jāspēj rast risinājumu. Lai to īstenotu, BITES vadībai izsūtījām anketas, kurās jautājām, kā šajā laikā klājās, kā sokas ar komandas vadību attālināti, kādi jautājumi un procesi sagādā papildus raizes un izaicinājumus. Anketās sniegtās atbildes palīdzēja sajust “vidējo temperatūru uzņēmumā”, tā piemēram, redzot, ka kādā komandas daļā ir pārslodze, meklējām risinājumus  kā pārgrupēt darbiniekus tā, lai slodze tiktu izlīdzināta. Kā piemēru varu minēt BITES salonu darbinieku pārvirzīšanu, lai nodrošinātu atbalstu klientu zvanu centram, kas šajā laikā ir īpaši noslogots. Reizēm darbinieku rotācija neapmierinās visus, tomēr, iespējams, tā var būt vienīgā iespēja, kā nodarbināt visus darbiniekus. Turoties kopā, jāatceras nepazaudēt vērtības un mērķus, kuri vieno konkrētu uzņēmumu, jo, lai uzņēmums darbotos kā Šveices pulkstenis, katrai detaļai jābūt labā darba kārtībā – motivācijas apveltītai.

Covid-19 dēļ dramatiski krities labdarības organizāciju saņemto ziedojumu apjoms

Stabiliem IKT risinājumiem ir izšķiroša loma biznesa darbības uzturēšanā

Kā krīze liek pārprofilēties?

Pandēmijas laikā strauji pieaugusi iepazīšanās aplikāciju un spēļu popularitāte

Investējot vairāk nekā 200 000 eiro, BITE stiprina tīklu Latgalē un pierobežā

BITE: tiks sekmēta iedzīvotāju digitālo prasmju attīstība un nostiprināšana

BITES apgrozījums pērn audzis par 6,2%

#Newnormal – rītdienas uzvarētāju darba modelis

BITE: ārkārtējās situācijas laikā skatītākais saturs – ziņas un ģimenes piedzīvojumu filmas

Kā krīzes situācijā nezaudēt personīgu pieeju darbiniekiem

BITE klientiem dāvina papildus 10 GB interneta – mācībām, darbam, saziņai ar mīļajiem

Padomi, kā Covid-19 pandēmijas laikā pasargāt sevi no krāpniecības internetā

5 padomi ergonomiskam darbam un mācībām no mājām

Sargot veselību, iesaka mazgāt ne tikai rokas, bet arī viedierīces

BITE ārstniecības personālam sakaru pakalpojumus trīs mēnešus sniegs bez maksas

Saistībā ar ārkārtas situāciju valstī, no 16. marta slēdz visus BITES salonus

Attīstot “OneIT” konceptu, BITE piedāvās fiksētos telefona sakarus

BITE Latvija – sestā iekārojamākā darba vieta Latvijā un “Gada izaugsme 2019”

BITE: par 45% palielinājies pieprasījums pēc viedtālruņiem ar izteikti lieliem ekrāniem

Konkurences padome atļauj BITEI iegādāties telekomunikāciju uzņēmumu “Baltcom”

78% Latvijas iedzīvotāju atliek mobilo ierīču operētājsistēmu atjauninājumus

BITE izsludina pieteikšanos iespējai kļūt par Pasaules čempionāta hokejā reportieri

5 mobilās aplikācijās, kas lieti noderēs pārīšiem

BITE veic zīmola modernizēšanu, padarot to atbilstošāku mūsdienu prasībām

67% darbinieku ir sabojājuši darba devēju izsniegtas mobilās ierīces, tās nometot

BITE šogad stiprinās tīklu lielākajās Latvijas pilsētās un reģionos, investējot 10% no apgrozījuma

BITE: Pērn par 40% palielinājies lielo biznesa klientu skaits

2019. gada pirktākās ierīces: viedtālruņi ar lieliem ekrāniem un viedpalīgi

Balansu uzņēmumā var ieviest tikai tad, ja vadība ir šīs idejas vēstneši

5 izplatīti pieaugušo mīti par kibermobingu

56% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pārdāvināt dāvanas ir nepieklājīgi

Šobrīd publiskajos iepirkumos iekļauj pat 10 gadus novecojušas prasības

BITE šogad palielinājusi tīkla jaudu reģionos par 83%

Aptauja: 24% vecāku vismaz reizi nedēļā nevar sazvanīt savu bērnu, paliekot neziņā par viņa atrašanās vietu

Kā pareizi “ieziemot” jeb uzglabāt elektroskūteri ziemā?

Aptauja: 56% vecāku Latvijā neapzinās kibermobinga atstāto seku nopietnību

Tendence - ilgtspējīgi viedierīču lietošanas paradumi Latvijā nostiprinās pakāpeniski

Kāpēc ar algu darbinieku motivēšanā un noturēšanā vairs nepietiek?

BITE: integrētie pakalpojumi ļāvuši par 15% palielināt biznesa klientu portfeli

BITE pirmā Latvijā sāk piedāvāt viedpulksteņus ar eSIM un mobilā tīkla pieslēgumu

“BITE Latvija” noslēdz līgumu par uzņēmuma SIA “Baltcom” kapitāldaļu iegādi

LATNET paplašina darbību inovatīvu IT drošības projektu īstenošanā

BITE izglītojošā izstādē skaidros par 5G un kliedēs bažas par tā ietekmi

BITE Latvija kļūst par Ārvalstu investoru padomes Latvijā biedru

Kā pedagogiem uzsākt sarunu ar skolēniem par kibermobingu, integrējot to mācībās?

Kā un kāpēc darba vidē iekļaut vecāka gadagājuma kolēģus?

BITE: šogad sešas reizes palielinājies pieprasījums pēc viedpalīgiem

Vasaras festivālos vislielākais mobilā interneta patēriņš bijis festivālā “Summer Sound”

BITE šogad investēs 150 000 eiro darbinieku 3. līmeņa pensiju fondu iemaksās

45% viedtālruņu īpašnieku turpina izmantot telefonu ar saplēstu displeju

Latvijas iedzīvotāju izmantotais mobilo datu apjoms Eiropas Ekonomiskajā zonā kāpis simts reizes

Uzņēmēji pagaidām neapzinās IKT risinājumu lomu klientu servisā

Klientu apkalpošanā strauji pieaug digitālo pakalpojumu izmantošanas īpatsvars

Šogad ar 4G+ tehnoloģiju tiks aprīkoti vairāk nekā 40% BITES tīkla

Kāpēc internets ir kopīga rūpe un kibermobinga mazināšanā jāiesaistās ikvienam?

Šogad par 46% palielinājies interneta patēriņš mobilajās ierīcēs ārvalstīs

Šogad trīs reizes palielinājies antivīrusa fiksēto drošības risku skaits

Investējot 100 000 eiro, BITE izstrādājusi mobilo aplikāciju “ManaBite”

Pieci ekspertu padomi, kā bērniem un pusaudžiem reaģēt uz kibermobingu

Kādas tehnoloģijas ņemt līdzi atpūtas braucienos un kur doties? Atbild slavenības

Ar mērķi veicināt 5G attīstību Latvijā un Lietuvā “BITES Grupa” un “Tele2” dalīs tīkla infrastruktūru

Praktiski padomi, kā izvēlēties elektroskūteri un braukt ar to droši

Latvijas hokeja fanus raksturo uzticība savai komandai un skaļa balss

Hokeja fani pārbauda savu jaudu un uzmundrina Latvijas hokeja izlasi pirms pasaules čempionāta

Eksperti: tikai saskaršanās ar biznesa riskiem rosina uzņēmējus ieviest integrētus IKT risinājumus

Hokeja fani: viens no galvenajiem Latvijas hokeja izlases panākumu avotiem – labs ritms

BITES apgrozījums pērn sasniedza 106,3 miljonus eiro

Vairāk nekā puse iedzīvotāju fanos par Latvijas hokeja izlasi Pasaules čempionātā hokejā

BITE noslēdz klientu apkalpošanas centru digitalizācijas projektu

Visaktīvāk mobilo internetu viedtālruņos izmanto kurzemnieki

Noslēgts “Latnet” reorganizācijas process

Praktiski ekspertu padomi, kā runāt ar bērnu par kibermobingu

Lai izglītotu par kibermobingu, Rīgas Hanzas vidusskolā organizē Kiberdienu skolēniem

BITES tīkla jauda šogad tiks palielināta par 53%

Mobilo ierīču lietotājiem bīstamākās kaitnieciskās programmatūras

BITE dubulto pārdošanas apjomus internetā

BITE pērn investējusi 100 000 eiro darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā

Desmit pazīmes, kas var liecināt, ka bērns cieš no kibermobinga

Eksperts: Vai viedtālruņa iebūvētā atmiņa var izmainīt pasauli?

BITE: 45% mobilā interneta apjoma tiek patērēti lielākajos sociālajos tīklos – “Youtube” un “Facebook”

Kā parūpēties par papildu romantikas devu attiecībās, izmantojot modernās tehnoloģijas?

Kā digitālās tehnoloģijas palīdz uzlabot biznesa efektivitāti: praktiski padomi uzņēmējiem

Tendence: pieprasītākās mobilo telefonu krāsas ir melna, zila un zelta

Eksperti: pieaugušie internetā bieži vien pieļauj tās pašas kļūdas, kuras bērni

5 populārākās mobilās aplikācijas, kas ierobežo viedtālruņa lietošanu auto vadīšanas laikā

Jauna tendence - dārgi viedtālruņi sīvi konkurē ar lētākām ierīcēm

Kā pagarināt mobilā telefona mūžu aukstā laikā?

Svētkos mobilā interneta patēriņš pieaug divas reizes

Kas raksturo Latvijas iedzīvotāju "Paldies!" teikšanas kultūru?

Svētkos strādājošo piedzīvojumi darbā: liek no jauna noticēt Ziemassvētku vecītim

Kā vislabāk iemūžināt skaistākos svētku mirkļus ar viedtālruni?

Eksperti: Darbinieki kļūst aizvien vērtīgāki

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību