BITES apgrozījums pērn audzis par 6,2%
“2019. gadā mēs esam spēruši vairākus nozīmīgus soļus uzņēmuma attīstībā, vienlaikus saglabājot straujāk augošākā mobilo sakaru operatora pozīcijas Latvijā. Šogad esam sev izvirzījuši vēl ambiciozāku mērķi – no telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēja kļūt par visaptverošu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pakalpojumu sniedzēju, kas spēj klientiem nodrošināt ne tikai viņu vēlmēs un vajadzībās balstītus telekomunikāciju, bet arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju un viedtelevīzijas pakalpojumus. Neraugoties uz šī brīža tirgus izaicinājumiem, vairākas iestrādnes tā sasniegšanai jau ir paveiktas un investīciju plānus šobrīd neesam atcēluši,” saka BITES vadītājs Kaspars Buls.
Lai stiprinātu BITES grupas uzņēmumu konkurētspēju informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) tirgū, pērn BITE iegādājās telekomunikāciju uzņēmumu “Baltcom”, darījumam noslēdzoties šī gada sākumā. Tas bija stratēģisks lēmums, kas nākotnē uzņēmumam sniegs iespēju piedāvāt plašāku pakalpojumu portfeli gan biznesa klientiem, gan fiziskām personām.
Aizvadītajā gadā BITE turpināja ieguldīt arī tīkla attīstībā, investīcijām sasniedzot 10,6 miljonus eiro. Kopumā tika uzbūvētas 74 jaunas bāzes stacijas, aprīkojot tās ar 4G+ tehnoloģiju un nodrošinot pat par 30% lielāku tīkla ātrumu. Tāpat sperts solis nākotnē, izbūvējot vienu 5G tehnoloģiju bāzes staciju.
“Strauji augošā datu patēriņa un mobilo ierīču skaita dēļ BITE nepārtraukti un mērķtiecīgi strādā pie sakaru tīkla attīstības visā Latvijā. Šogad tajā plānojam investēt 11 miljonus eiro, uzbūvējot vismaz 70 jaunas bāzes stacijas, pamatā reģionos. Lai stiprinātu mobilo sakaru tīklu gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan reģionos, plānojam papildināt esošās bāzes stacijas ar 1000 4G+ šūnām. Neizpaliks arī aktīvs darbs pie 5G tīkla ieviešanas otrās fāzes, tostarp paredzot izbūvēt vairākas 5G bāzes stacijas,” uzsver K. Buls.
Savukārt produktu un klientu servisa attīstībā BITE 2019. gadā investēja 3,6 miljonus eiro. Pērn tika noslēgts BITES salonu digitalizācijas projekts, tā ietvaros izveidojot vairākus BITES Jauno tehnoloģiju parkus. Tiecoties nodrošināt klientiem pēc iespējas ērtāku un vienkāršāku pakalpojumu pieejamību, uzņēmums izstrādāja mobilo lietotni “ManaBite”. Tāpat BITE pirmais Latvijā sāka piedāvāt viedpulksteņus ar eSIM jeb elektronisko SIM karti un mobilā tīkla pieslēgumu, tādējādi papildinot savu “gudro” risinājumu klāstu.
2019. gads BITEI ir bijis veiksmīgs arī klientu piesaistes ziņā. Proti, pērn kopējā uzņēmuma klientu bāze jeb izsniegto SIM karšu skaits, ir audzis par 5%, salīdzinot ar 2018. gadu. Par 40% audzis uzņēmuma lielo klientu skaits, ko lielākoties veicinājusi lielo uzņēmumu, organizāciju un valsts iestāžu vēlme saņemt visus IKT un mobilo sakaru pakalpojumus no viena pakalpojumu sniedzēja.
“Viens no mūsu ilgtermiņa mērķiem ir konstanti stiprināt pozīcijas biznesa klientu segmentā, sagatavojoties arī viņu nākotnes vajadzībām. BITES “OneIT” ir unikāls pakalpojumu koncepts, kas piedāvā klientiem mākoņpakalpojumus, mobilo un fiksēto telefoniju, “Viedā zvanu pārvaldnieka” pakalpojumu, serveru administrēšanu u.c. pakalpojumus. Tirgū tam nav alternatīvas. Pašreizējā veselības krīze spilgti ilustrē tehnoloģiju nozīmi biznesā, vienlaikus motivējot mūs ieguldīt vēl apjomīgāku darbu pakalpojumu pilnveidē un novitātēs, tāpēc turpmāka “OneIT” attīstīšana būs viens no šī gada darbības fokusiem. Jau aizvadītajos mēnešos esam veikuši pusmiljona investīcijas tā infrastruktūras modernizācijā, kā arī datu centros Latvijā un Lietuvā. Tāpat jāuzsver, ka šo gadu esam uzsākuši, startējot viedtelevīzijas tirgū - kopš marta BITE saviem klientiem piedāvā video satura platformas “Go3” pakalpojumu ar plašu un daudzveidīgu saturu,” norāda K. Buls.
Viņš papildina, ka strauja izaugsme 2020. gadā paredzama IoT jeb lietu interneta segmentā, kur noteikti gaidāmi arī jauni un inovatīvi produkti. Kopsummā produktu un klientu servisa attīstībā, to arvien vairāk digitalizējot, šogad plānots ieguldīt 2,5 miljonus eiro.
Līdztekus tam, BITE turpinās investēt arī darbinieku profesionālajā izaugsmē, attīstībā un darba vides labiekārtošanā. 2019. gadā šim mērķim tika atvēlēti aptuveni 2 miljoni eiro, un līdzvērtīgas investīcijas plānotas arī šogad.
“Nemainīga mūsu pamatvērtība ir rūpes par cilvēkiem. Un, manuprāt, tieši šī brīža situācija parāda, cik nozīmīgas ir rūpes par darbiniekiem. Šajos apstākļos sadarbība ar darbiniekiem veidojas daudz veiksmīgāka, ja rūpes par viņu labklājību, darba apstākļiem un motivāciju, ir bijušas nepārtraukts uzņēmuma ilgtermiņa ieguldījums. Redzam, ka mūsu darbinieki novērtē stabilitāti, taisnīgu attieksmi, drošību un pilnvērtīgas sociālās garantijas. To apliecina arī tas, ka pērn BITE personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānijas “Fontes” pētījumā ierindota starp TOP 10 taisnīgāko atalgojuma maksātāju uzņēmumiem, bet šī gada “CV Online” aptaujā - atzīta par sesto labāko un iekārojamāko darba vietu Latvijā,” teic K. Buls.