Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

LHF Hokeja mēnesis | Bite

73% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno, liecina mobilo sakaru operatora BITE, kas ir arī Latvijas hokeja valstsvienību lielfans, un Latvijas Hokeja federācijas (LHF) veiktās aptaujas* dati. Lai stiprinātu šo kopā būšanas tradīciju, tuvojoties Pasaules čempionātam Dānijā, BITE kopā ar LHF uzsāk “Lielo hokeja fanošanas mēnesi”, kura laikā īpaša uzmanība tiks pievērsta Latvijas hokeja līdzjutēju fanošanas paradumiem. 

Katrs piektais aptaujātais atzīst, ka viņa Pasaules čempionāts hokejā ir gada nozīmīgākais notikums sportā, bet katrs desmitais atklāj, ka viņam šis čempionāts nozīmē gan prieku, kas saistās ar fanošanu, gan arī izaicinājumu, jo ir jādomā, kā pakārtot ikdienas gaitas Latvijas hokeja izlases spēļu grafikam. 
To, ka Latvijā Pasaules čempionāts hokejā ir ļoti nozīmīgs notikums un fanošana ir ļoti spēcīga, sabiedrību vienojoša tradīcija, atzīst arī LHF pārstāvji. Ne velti Latvijas hokeja fani jau izsenis tiek uzskatīti par vieniem no labākajiem un uzticamākajiem līdzjutējiem pasaulē. 

“Hokejs bez mūsu kaislīgajiem faniem nav iedomājams! Ne velti sportā līdzjutēji tiek pielīdzināti sestajam laukuma spēlētājam. Tādēļ ar pārliecību jāsaka, ka daudz neaizmirstamu uzvaru esam izcīnījuši tieši pateicoties faniem. LHF saka lielu paldies visiem faniem, kuri šo gadu laikā palikuši uzticīgi hokejam un atbalstījuši valstsvienību startu starptautiskajos turnīros,” norāda LHF pārstāvji.

No aptaujas rezultātiem izriet, ka Latvijas fani dalās divās daļās – ir fani (45%), kuri jūt līdzi Latvijas hokeja izlasei, sekojot līdzi tās spēlēm, piemēram, mājās pie TV ekrāniem, un ir īpaši aktīvie fani (55%), kuri fanošanas procesā izmanto dažādus palīgrīkus. Piemēram, laikā, kad norisinās Pasaules čempionāts hokejā, viņi visbiežāk atbalstu Latvijas hokeja izlasei pauž, izmantojot hokeja atribūtus ar valstsvienības simboliku. Otra populārākā aktivitāte ir aktīva trokšņošana, izmantojot taurītes, bungas, svilpes un citus palīglīdzekļus. Bet trešā populārākā aktivitāte ir hokeja faniem raksturīgo dziesmu dziedāšana. 

“Lai arī kādas tradīcijas ievērojam, kādas aktivitātes īstenojam, fanojot par mūsu hokejistiem, mēs BITĒ esam pārliecināti, ka hokeja īstais spēks slēpjas komandas vienotībā, kaislīgajā līdzjutēju atbalstā un kopējā ticībā uzvarai. Bez līdzjutējiem un viņu atbalsta nav hokeja un otrādi, jo tikai kopīgiem spēkiem mēs varam sasniegt aizvien jaunas virsotnes. Tas ir mūsu #kopāspēks, kura jaudu stiprināsim ar dažādām aktivitātēm,” skaidro BITES vadītājs Kaspars Buls, atklājot, ka “Lielā hokeja fanošanas mēneša” ietvaros tiks organizētas īpašas fanošanas meistarklases, kā arī nodrošināts ekskluzīvs saturs no čempionāta sadarbībā ar pieredzējušo sporta žurnālistu Jāni Matuli.

Tāpat “Lielā hokeja fanošanas mēneša” laikā īpaša uzmanība tiks veltīta arī hokeja fanošanas paradumu pētīšanai, jaunu fanošanas tradīciju iedibināšanai. Šobrīd gan hokeja, gan arī tehnoloģiju ekspertu novērojumi liecina, ka tehnoloģijas cilvēku ikdienā ienāk aizvien vairāk, ietekmējot gan dažādas ikdienas lietas, gan arī hokeja skatīšanās un fanošanas paradumus. 

“Mūsdienās hokejs ir daudz klātesošāks nekā tas bija pirms gadiem desmit un vairāk, jo tehnoloģijas nodrošina nepārtrauktu mijiedarbību starp līdzjutējiem, spēlētājiem, hokeja treneriem un ekspertiem. Piemēram, šodien mobilais telefons ir kļuvis par nozīmīgu hokeja fanošanas palīgrīku – izmantojam to, lai skatītos spēļu tiešraides, sekotu līdzi jaunumiem hokeja pasaulē vai meklētu domubiedrus un atbalstītu hokejistus sociālajos tīklos. Kā Latvijas hokeja valstsvienību lielfans vēlējāmies padarīt fanošanu vēl košāku un jaudīgāku, tāpēc, tuvojoties Pasaules čempionātam hokejā, sadarbībā ar Latvijā pazīstamo grafiti mākslinieku KIWIE izstrādājām īpaši dizainētu mobilo telefonu vāciņu sēriju hokeja faniem,” atklāj Buls.

Kopumā šajā sērijā ietilpst piecu veidu vāciņi, kuru noformējumā oriģinālā veidā iekļauti populāri hokeju simbolizējoši elementi. “Vāciņu dizains ir radīts Latvijas hokeja faniem, uz tiem attēlojot visiem pazīstamus un tuvus, ar hokeju un Latvijas hokeja valstsvienību saistītus simbolus. Šis aksesuārs uzskatāmi parāda to, cik spilgts un daudzpusīgs ir Latvijas hokeja fans,” uzsver grafiti mākslinieks KIWIE.

Īpaši hokeja noskaņās veidotie mobilo telefonu vāciņi ir paredzēti populārākajiem “Samsung” un “iPhone” viedtālruņu modeļiem: “Galaxy A5”, “Galaxy J5”, “Galaxy S8”, “iPhone S6” un “iPhone 8”. 

*Interneta aptauju veica BITE un LHF sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Tā notika laikā no 2018. gada 10. aprīļa līdz 16. aprīlim. Aptaujā piedalījās 736 respondenti visā Latvijā, vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību