Aptauja: 98% Latvijas iedzīvotāju naudas grūtību gadījumā nebūtu gatavi atteikties no telekomunikāciju pakalpojumiem
Kā liecina IKT pakalpojumu sniedzēja “Bite” veiktās aptaujas dati, katram desmitajam iedzīvotājam ir bijušas problēmas apmaksāt rēķinus par mobilo sakaru pakalpojumiem ilgstošas slimības vai zaudēta darba dēļ. Vienlaikus 98% Latvijas iedzīvotāju naudas grūtību gadījumā nebūtu gatavi atteikties no telekomunikāciju pakalpojumiem, primāri izvēloties ierobežot ēšanu ārpus mājas, došanos ceļojumus un kultūras pasākumu apmeklēšanu. Tāpēc, paplašinot pakalpojumu klāstu un veicinot mobilo sakaru pakalpojumu izmantošanas iespējas negaidītu dzīves situāciju laikā, “Bite” sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – rēķinu apdrošināšanu.
Kopumā aptaujā noskaidrots, ka visbiežāk iedzīvotāji naudas grūtību gadījumā būtu gatavi atteikties no ēšanas ārpus mājas, un tā atbildēja 26% aptaujāto. Tikmēr 21% aptaujāto visvairāk būtu gatavi atteikties no ceļojumiem, bet 19% - no teātra, kino un koncerta apmeklējumiem. 11% aptaujāto atzina, ka primāri būtu gatavi atteikties no jauna apģērba un apaviem un tikpat daudzi norādīja, ka nav domājuši par šo jautājumu. 9% atzina, ka naudas grūtību gadījumā visvairāk būtu gatavi atteikties no skaistumkopšanas pakalpojumiem, bet 2% norādīja citu variantu. Vien 2% atbildēja, ka naudas grūtībās būtu gatavi atteikties no telekomunikāciju pakalpojumiem (interneta, mobilajiem sakariem u.tml.).
“Iespēja sazināties, operatīvi iegūt nepieciešamo informāciju jebkurā laikā un jebkurā vietā, izmantojot mobilo sakaru pakalpojumus, ir kritiski svarīga nepieciešamība ikviena iedzīvotāja dzīvē. Lai gan aptaujas laikā tikai katrs desmitais iedzīvotājs atzina, ka viņiem ir bijušas problēmas apmaksāt rēķinus par mobilo sakaru pakalpojumiem ilgstošas slimības vai zaudēta darba dēļ, neviens no šādām dzīves situācijām, kas, nenoliedzami apgrūtina personīgo finansiālo stāvokli, nav pasargāts. Šī iemesla dēļ esam radījuši jaunu pakalpojumu – rēķinu apdrošināšanu, sniedzot klientiem papildu drošības sajūtu arī šādās neprognozējamās dzīves situācijās,” skaidro Una Ahuna-Ozola,“Bite” korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja.
Jaunais “Bite” rēķinu apdrošināšanas pakalpojums nodrošinās, ka neparedzētos apstākļos, piemēram, gadījumos, ja klients ilgstoši slimo, klienta bērns ilgstoši slimo, klients zaudē darbu vai klientam tiek samazināta darba slodze par vairāk kā 50%, klients saņems atlīdzību abonēto telekomunikāciju pakalpojumu apmaksai, turpinot tos izmantot bez pārtraukuma. Proti, apdrošināšana segs ierīces izmaksas, zvanu, SMS un interneta datu lietošanas maksu, ieskaitot viesabonēšanas maksu. Tāpat “Go3 Bite” abonēšanas izmaksas, lietu interneta izmaksas, telefona apdrošināšanas izmaksas, “Antivīruss” un “Antivīruss+” izmaksas un autostāvvietas izmaksas.
Lai pieslēgtu apdrošināšanu, klientam jābūt aktīvam “Bite” abonēšanas līgumam par balss tarifu plānu un vecumā no 18 - 64 gadiem. Apdrošināšanas maksa tiks pievienota “Bite” klienta ikmēneša rēķinam.
U.Ahuna-Ozola papildina, ka telekomunikāciju pakalpojumu rēķinu apdrošināšana var būt noderīga visdažādākajās situācijās, piemēram, ja ģimenē nākas saskarties ar negaidītiem notikumiem. Proti, bērns (15 gadi) uz batuta vai slēpojot salauž kāju un viņam noteikts gultas režīms, kas ietekmē vecāka spēju strādāt. Lai veltītu visu uzmanību bērna aprūpei, vecāks ir spiests ņemt bezalgas atvaļinājumu, jo slimības lapu uz bērnu bez ārstu konsīlija izsniedz tikai līdz bērna 14 gadu vecumam. Šādos brīžos, kad paliekam bez regulārajiem ienākumiem, “Bite” rēķina apdrošināšanas pakalpojums var nodrošināt finansiālu atbalstu, izmaksājot atlīdzību par tekošajiem telekomunikāciju pakalpojumiem.
“Bite” nodrošinās pakalpojumu, sadarbojoties ar apdrošināšanas uzņēmumu “Quantum Leben” un prasību administratora “AON Baltic” Latvijas filiāli.
*Aptauju veica “Bite”, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Aptauja notika 2023. gada novembrī, piedaloties 1003 ekonomiski aktīviem Latvijas iedzīvotājiem.