Aptauja: vairāk nekā 50% skolēnu un 88% vecāku gaida skolas gaitu atsākšanos klātienē
Aptaujas dati atklāj, ka lielākā daļa skolēnu ir noilgojušies pēc mācībām klātienē, turklāt pēc 25% vecāku domām, viņu bērni ļoti vēlas atgriezties skolā, jo pavasarī īstenotais attālinātais mācību process ir pastiprinājis vēlmi socializēties un mācīties klātienē. Savukārt 27% ir pārliecināti, ka bērni vēlas atgriezties skolā, lai varētu pilnvērtīgi būt kopā ar vienaudžiem un apmeklēt interešu pulciņus. Tai pat laikā 15% skolēnu vecāku atzinuši, ka viņu atvases skolas gaitu atsākšanos klātienē gaida ne vairāk kā citus gadus, kamēr tikai 8% skolas vecuma bērniem skolas gaitu atsākšana klātienē vai attālināti lielu sajūsmu neizraisa.
Arī vairums vecāku gaida bērnu skolas gaitu atsākšanos ierastajā, klātienes režīmā. 62% no aptaujātajiem vecākiem ļoti vēlas, lai atvases dodas uz skolu un atsāk mācības klātienē, jo, viņuprāt, bērnu attīstībai un zināšanu apguvei ir svarīgs tieši pedagogu atbalsts, kā arī pilnvērtīga darbošanās dažādos pulciņos. Vēl 26% vecāku norāda, ka vēlas, lai bērni atgriežas skolā klātienē, un kā būtisku priekšrocību mācībām klātienē izceļ tieši skolēnu iespēju un nepieciešamību socializēties ar vienaudžiem.
“Šobrīd vecāki aktīvi gatavo skolas gaitām savas atvases, taču daudziem tas gadu no gada ir finansiāls izaicinājums. Nav noslēpums, ka vislielākās grūtības sagatavot bērnu skolai ir tām ģimenēm, kuras ir sociālā riska grupā. Viena no mūsu vērtībām ir rūpēs par cilvēkiem, un, turpinot atbalstu labdarībai, šogad mēs vēlamies, lai visi 320 mazākie SOS Bērnu ciematu sākumskolas skolēni sagaidītu pirmo skolas dienu ar prieku, tādēļ ziedosim viņiem jaunas skolas somas, kuru piepildīšanā ar pamata komplektu mācībām talkā nāks BITES darbinieki. Savukārt 480 jauniešiem mēs sarūpēsim bezvadu tumbiņas skanīgākai ikdienai,” saka BITES mārketinga vadītāja Diāna Šmite.
Analizējot aptaujas datus, viņa paturpina, ka tikai 7% vecāku daļēji vēlas, lai bērni uzsāk jauno mācību gadu klātienē, jo ir bažīgi par iespējamajiem veselības riskiem. Visbeidzot – 4% norāda, ka viņiem nav skaidras atbildes, jo ir iemācījušies pielāgoties jebkurai situācijai.
“Vecāki, ja vien apzināti nav izvēlējušies skolot bērnus mājās, vēlas, lai bērniem būtu iespēja atsākt mācību procesu skolā. Galu galā skolai ir ne tikai zināšanu ieguves, bet arī sociālā funkcija. Arī bērni no SOS bērnu ciematu ģimenēm un audžuģimenēm lielākoties ar nepacietību gaida skolas atsākšanos, jo vēlas atkal satikt savus skolas draugus un skolotājus, atkal piedalīties sporta, deju, mūzikas un mākslas nodarbībās ārpus skolas. Domāju, ka BITES atbalsts radīs ne tikai pacilājošu jaunā mācību gada sākumu mūsu bērniem, bet arī nozīmīgu finansiālu atspaidu sākumskolas skolēnu ģimenēm,” informē Latvijas SOS bērnu ciematu asociācijas vadītāja Ilze Paleja.
Viņa papildina, ka skolas somas un citu skolas piederumu kvalitātei un izskatam ir sava nozīme, īpaši jaunākajās klasēs, kad skolas piederumi, to esamība un izskats ir viens no motivācijas elementiem doties uz skolu un iesaistīties skolas aktivitātēs. Lai arī kādu piederumu neesamība vai vienkāršība nedrīkstētu būt par iemeslu, lai bērns nevarētu apgūt skolā pasniegto mācību saturu, tomēr tam ir zināma nozīme, veidojot attiecības ar citiem bērniem un iekļaujoties skolas kolektīvā.
*Aptauja veikta 2020. gada jūlijā, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat” un aptaujā piedaloties vairāk nekā 300 vecākiem ar skolas vecuma bērniem visā Latvijā.