Tendence: pieprasītākās mobilo telefonu krāsas ir melna, zila un zelta

Izvēloties mobilo telefonu, lietotāji visbiežāk primāri vērtē tā veiktspēju, taču arī ierīces krāsai ir nozīme. 2018.gadā Latvijā visvairāk pieprasīti bija viedtālruņi melnā, zelta un zilā krāsā, liecina mobilo sakaru operatora BITE dati. Turpretim pasaulē jau vairākus gadus pieprasītākie ir mobilie telefoni melnā un baltā krāsā*. Kādas ir aktuālās krāsu tendences mobilo telefonu tirgū, kas mūs sagaida nākotnē un ko simbolizē katra krāsa, skaidro BITES tehnoloģiju eksperti un krāsu terapeite Elita Goldmane. 

Līdzīgi kā citviet pasaulē, arī BITES klienti visvairāk iecienījuši mobilos telefonus ar melnas krāsas korpusiem, kas īpaši iecienīti ir biznesa vidē – tie veido 40% no operatora pērn pārdoto mobilo telefonu apjoma. Otrajā vietā pieprasījuma ziņā ir ierīces ar zelta korpusiem (20%), bet trešajā – ar ziliem korpusiem (15%). Jāteic gan, ka pēdējos gados, kopš ražotāji sākuši piedāvāt viedtālruņus ar košāku krāsu korpusiem, lietotāji arvien biežāk izvēlas tieši tos. Piemēram, sekojot līdzi pasaules ražotāju eksperimentiem, pērn Latvijā ievērojamu popularitāti iemantoja viedtālruņi zilā, violetā un tā dēvētajā toņmaiņas jeb “hameleona” krāsā. Taču visstraujāk aug pieprasījums pēc ierīcēm zilā krāsā, liecina BITES dati.

“Ja tā dēvētajiem podziņtelefoniem savulaik bija pieejami maināmi korpusi gandrīz visās varavīksnes krāsās, jāteic, ka viedtālruņu ražotāju eksperimenti ar mobilo telefonu dizaina krāsām līdz šim bijuši pieticīgi. Tieši ar to ir skaidrojams augstais klasisko krāsu – baltas, melnas un zelta – augstais pieprasījums. Taču patērētāji aizvien vairāk tiecas pēc individualitātes, tāpēc ražotāji kļūst drosmīgāki attiecībā uz krāsu izmantošanu viedtālruņu dizainā – tirgū parādās ierīces košos toņos, piemēram, koraļļu rozā, oranžā zaļā un pat violetā,” norāda BITES Loģistikas un ierīču nodaļas vadītājs Roberts Birnbaums.

Ja 90-tajos gados zilas krāsas ierīces bija biežāk sastopama “Nokia” piedāvājumā, šobrīd mobilos telefonus ar dažādu toņu zilas krāsas korpusiem piedāvā teju visi ražotāji. Savukārt par aktuālu tendenci mobilo telefonu tirgū zilā krāsa kļuva 2016. gadā, kad “Huawei” grupas zīmols “Honor” prezentēja viedtālruņa modeli “Honor 8” – šīs ierīces bija pieejamas gan klasiskās krāsās, gan arī safīra zilā (Sapphire Blue). Pērn BITĒ starp pieprasītākajiem mobilo telefonu modeļiem ar zilas krāsas korpusu bija “Huawei P20 Lite” (zilā jeb Klein Blue tonī), “Huawei Mate 10 Lite” (rītausmas zilā krāsā jeb Aurora Blue tonī) un “Samsung Galaxy J5” (sudrabaini zilā jeb Blue Silver tonī). 

Mobilie telefoni toņmaiņas krāsā, ko pērn ieviesa “Huawei” un “Honor”, ir jaunums mobilo ierīču tirgū. Un, lai arī līdz šim lietotāji pret ražotāju eksperimentiem ar krāsām ierīču dizainā ir bijuši visai skeptiski, šie tā dēvētie “hameleoni” īsā laikā ir iemantojuši pārsteidzoši lielu popularitāti. Pašlaik starp pieprasītākajiem toņmaiņas mobilo telefonu modeļiem ir “Huawei P20 Pro” krēslas zilā jeb Twilight tonī un “Honor 10” metāliski zilā jeb Phantom Blue tonī. 

Taču kā vieni no pirmajiem, kas sāka ražot viedtālruņus ar neierastas krāsas korpusiem, bija “Apple”. Proti, 2006.gadā šis uzņēmums uzsāka korporatīvās sociālās atbildības projektu “Choose (RED). Give life.”, kura mērķis ir atbalstīt ar HIV/AIDS slimu cilvēku ārstēšanu. Tā ietvaros ir radīta datoru, mūzikas atskaņotāju, kā arī mobilo ierīču un aksesuāru sērija sarkanā krāsā, tostarp “iPhone” viedtālruņi ar sarkanas krāsas korpusu. Mūsdienās “Apple” piedāvā jau ievērojami plašāku ierīču krāsu apdari, piemēram, “iPhone XR” pieejams sešos dažādos krāsu toņos. 

Pēdējos gados mobilo telefonu korpusu krāsu, līdzīgi kā sadzīves tehnikas, piedāvājumu būtiski ietekmējušas pasaules modes tendences. Piemēram, dažādos avotos pieejamā informācija liecina, ka pērn viena no aktuālākajām krāsām interjerā bija rozā, savukārt apģērbu un aksesuāru modē dominēja metāliskie toņi. Šīs krāsas savu jaunāko viedtālruņu dizainos ir centušies izmantot arī lielākie viedtālruņu ražotāji.

“Mūsdienās spilgtas krāsas vairs nav tikai gados jaunu cilvēku tēlu veidojošs elements. Cilvēku priekšstati par vecuma ierobežojumu attiecībā uz košu krāsu pielietojumu ikdienas dzīvē, tostarp apģērba, aksesuāru izvēlē, ir mainījušies. Tas ir veicinājis pieprasījumu arī pēc košākiem mobilajiem telefoniem, kuru dizaina izstrādē ražotāji iedvesmojošies no pēdējo gadu modes tendencēm apģērbu un aksesuāru segmentā. Tiesa, biznesa vidē joprojām valda savi etiķetes likumi – tajā dominē viedtālruņi piezemētos un klasiskos toņos, piemēram, melns un pelēks vīriešiem, bet zelta un balts sievietēm. Korporatīvās tradīcijas ir ļoti spēcīgas, tāpēc košas ierīces, piemēram, rozā, toņmaiņas vai spilgti sarkanas, biznesa vidē, bet īpaši augstākā līmeņa vadītāju vidū, tik drīz vēl  neredzēsim,” skaidro krāsu terapeite Elita Goldmane. 

Viņa arī atgādina, ka sava nozīme kā apģērba un aksesuāru, tā arī mobilā telefona izvēlē ir katrai krāsai. Piemēram, zilā krāsa asociējas ar pastāvību, mērķtiecīgumu, uzstājību, uzticību, pašaizliedzību, kā arī nopietnību un stingrību. Turpretim zelta krāsa cilvēkiem bieži asociējas ar sauli. Tā ir arī augsta garīguma, bagātības un pārpilnības krāsa, kas nereti tiek saistīta arī ar gudrību. 

Tajā pašā laikā melnās un baltās krāsas asociācijas nav mainījušās gadu tūkstošiem. Baltā krāsa allaž ir simbolizējusi mieru un tikusi saistīta ar jaunu sākumu, tendencēm un idejām. Savukārt melnā krāsa jau izsenis asociējas ar mistēriju, eleganci un izsmalcinātību. Tai pat laikā tai raksturīga kontroles, spēka un neatkarības izjūta. Tieši tāpēc šī krāsa visbiežāk tiek izmantota tehnoloģiju ražošanā. 

“Klasiskas vērtības allaž ir bijušas augstā cieņā, tāpēc esmu pārliecināts, ka baltu un melnu viedtālruņu pieprasījums arī turpmāk saglabāsies augsts. Tajā pašā laikā līdzšinējā pieredze liek domāt, ka eksperimenti ar krāsām  turpināsies un arī turpmāk ražotāji mūs pārsteigs, ietērpjot savas jaunākās ierīces neierastu krāsu korpusos. Zinātāji lēš, ka šogad savu uzvaras gājienu turpinās toņmaiņas krāsa, taču modē būšot arī violetā krāsa un pasteļtoņi,” tā BITES pārstāvis.

* Avots: https://www.phoneworld.com.pk/new-trends-in-smartphone-industry/

Eksperts: Vai viedtālruņa iebūvētā atmiņa var izmainīt pasauli?

BITE: 45% mobilā interneta apjoma tiek patērēti lielākajos sociālajos tīklos – “Youtube” un “Facebook”

Kā parūpēties par papildu romantikas devu attiecībās, izmantojot modernās tehnoloģijas?

Kā digitālās tehnoloģijas palīdz uzlabot biznesa efektivitāti: praktiski padomi uzņēmējiem

Tendence: pieprasītākās mobilo telefonu krāsas ir melna, zila un zelta

Eksperti: pieaugušie internetā bieži vien pieļauj tās pašas kļūdas, kuras bērni

5 populārākās mobilās aplikācijas, kas ierobežo viedtālruņa lietošanu auto vadīšanas laikā

Jauna tendence - dārgi viedtālruņi sīvi konkurē ar lētākām ierīcēm

Kā pagarināt mobilā telefona mūžu aukstā laikā?

Svētkos mobilā interneta patēriņš pieaug divas reizes

Kas raksturo Latvijas iedzīvotāju "Paldies!" teikšanas kultūru?

Svētkos strādājošo piedzīvojumi darbā: liek no jauna noticēt Ziemassvētku vecītim

Kā vislabāk iemūžināt skaistākos svētku mirkļus ar viedtālruni?

Eksperti: Darbinieki kļūst aizvien vērtīgāki

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību