Eksperti: Darbinieki kļūst aizvien vērtīgāki

Bite | Bite

Šobrīd viens darbinieks uzņēmumam var radīt daudz lielāku pievienoto vērtību nekā jebkad iepriekš,  norāda eksperti. Zīmīgi, ka darba tirgū pēdējos gados būtiski pieaug tā dēvēto mileniāļu loma - tūkstošgades paaudzei ir ne tikai  augstas prasības pret darba devēju, krasi atšķirīga attieksme pret darbu, bet arī tā dēvētajai Z paaudzei jeb online paaudzei raksturīgā tendence bieži mainīt darba vietu. Tā rada arī jaunu darba kultūru. 

No “Deloitte” 2018.gada mileniāļu aptaujas (Millennial Survey 2018) rezultātiem izriet: lai piesaistītu tūkstošgades paaudzes jeb laikā no 1980. līdz 2000.gadam dzimušo speciālistu uzmanību, uzņēmumiem jābūt inovatīviem – tiem ir jārada jauni produkti, pakalpojumi un darba vietas. Tāpat tiem ir vairāk jāatbalsta savi darbnieki, piemēram, aktīvāk jāiesaista uzņēmuma iekšējos procesos, jāstimulē viņu profesionālā izaugsme u.tml., tā veicinot viņu lojalitāti uzņēmumam. 

“BITES komandā dominē mileniāļi – uzņēmuma darbinieku vidējais vecums ir 30 gadi. Protams, arī mums, līdzīgi kā daudziem citiem uzņēmumiem, ikdienā ir jādomā, kā piesaistīt un noturēt šos speciālistus, kuru prasības aizvien pieaug. Tāpēc esam gandarīti, ka jaunākā pētījuma, kas īstenots sadarbībā ar kompāniju “AON”, rezultāti liecina, ka BITES darbinieku apmierinātības līmenis ir 71%, kas ir par teju 20% augstāks nekā vidēji telekomunikāciju uzņēmumos citās Austrumeiropas un Centrāleiropas valstīs, tostarp Baltijā,” norāda BITES vadītājs Kaspars Buls.  
Viņš piebilst, ka, lai arī konkurētspējīgs atalgojums darba ņēmējiem vienmēr būs saistošs, gan tirgus tendences, gan arī BITES pētījuma rezultāti liecina, ka ar to vien darbinieku noturēšanai vairs nepietiek. Aizvien lielāka nozīme ir uzņēmuma iekšējai kultūrai, karjeras izaugsmes un mācību iespējām, kā arī pozitīvām pārmaiņām, ko veicina uzņēmums. 
Buls atklāj, ka ikvienam BITES darbiniekam ir iespēja iniciēt un īstenot savas idejas, kas nestu labumu visam uzņēmumam un tā komandai kopumā. Piemēram, tieši pēc darbinieku iniciatīvas BITĒ pirms trim gadiem tika izveidota vasaras bērnudārza grupiņa darbinieku bērniem.

“Šobrīd organizējam radošās darbnīcas, kurās visi kopīgi izstrādājam idejas iekšējo biznesa procesu, darba vides, klientu servisa utt. uzlabošanai atbilstoši uzņēmuma vērtībām. Jāpiebilst, ka darbinieki sava darba “augļus” varēs novērtēt pavisam drīz, jo daļu ideju jau esams sākuši ieviest praksē. Tāpat ikdienā lielu uzmanību pievēršam komandas izaugsmei, piemēram, regulāri nodrošinām darbiniekiem apmācības par darba ikdienā svarīgām tēmām. Tādējādi iepriecina fakts, ka 75% BITES vadītāju ir “izauguši” šajā uzņēmumā,” tā BITES vadītājs.
Arī kompānijas “Benefits Latvija” vadītājs un biznesa konsultants Juris Zalāns uzsver, ka mūsdienās darba ņēmēji aizvien lielāku vērību pievērš tieši nemateriālajām vērtībām. Ja iepriekš darbiniekus varēja motivēt ar papildu algas pielikumu vai ar mantisku labumu, piemēram, uzņēmuma dienesta automašīnu vai apmaksātiem mobilā telefona sakariem, patlaban šāda motivācija ir daudz mazvērtīgāka, jo mileniāļiem ir cita vērtību skala.

“Tūkstošgades paaudze daudz lielāku uzmanību pievērš tam, vai spēj saskatīt savu vietu konkrētajā uzņēmumā; saredzēt veidus, kā kaut ko mainīt, sniegt savu pievienoto vērtību. Tādējādi kopumā mileniāļi visvairāk novērtē uzņēmuma vidi, vadības attieksmi, karjeras iespējas un gūto pieredzi. Tieši darba pieredze un iespēja līdzdarboties uzņēmuma attīstībā ir faktori, kas palīdz gan labāk integrēties, gan sastrādāties, gan ilgāk noturēties uzņēmumā,” ir pārliecināts Zalāns.

“Deloitte” aptaujas rezultāti liecina, ka mileniāļiem būtiska ir ne tikai iespēja gūt specifiskas zināšanas, kas palīdz labāk sagatavoties laikmetam, kurā aizvien vairāk ienāk tehnoloģijas, bet arī iespēja attīstīt savu personību. Vairāk nekā trešdaļa respondentu norāda, ka vēlas apgūt darbā personīgās izaugsmes prasmes, kas nostiprinās pārliecību par sevi un palīdzēs gūt panākumus darba tirgū. 

Tajā pašā laikā viens no izaicinājumiem darba devējiem, strādājot ar mileniāļiem, ir salīdzinoši lielā darbinieku rotācija, ko apstiprina arī “Deloitte” pētījuma rezultāti : 43% mileniāļu apsver darba vietas maiņu divu gadu laikā, bet ilgāk par pieciem gadiem vienā darba vietā plāno strādāt tikai 28% plāno aptaujāto.

“Nenoliedzami, darbinieku rotācija mūsdienās ir būtiski palielinājusies. Taču audzis ir arī viņu potenciāls – pašlaik viens cilvēks uzņēmumam var radīt daudz lielāku pievienoto vērtību īsākā laika periodā nekā tas bija pirms desmit gadiem. Piemēram, mileniāļi sniedz uzņēmumam pievienoto vērtību gan ar savām zināšanām un interesi par visu jauno, bet īpaši – modernajām tehnoloģijām, gan ar tādām šai paaudzei raksturīgām īpašībām kā spēju darīt vairākus darbus vienlaikus, mācīties no savām un citu kļūdām u.tml. Tāpēc darba devējiem ir jāpielāgojas aktuālajai situācijai un jācenšas nodrošināt saviem darbiniekiem izaugsmes iespējas,” norāda Zalāns. 
Līdzīgās domās ir arī BITES vadītājs. Viņaprāt, lai strādātu efektīvi un gūtu panākumus biznesā, darba devējiem būtiski ir atklāt un prasmīgi izmantot katra darbinieka – kā mileniāļu, tā arī citu paaudžu pārstāvju - potenciālu.

“Lojāls, ieinteresēts darbinieks mūsdienās ir zelta vērtē. Tāpēc ir svarīgi radīt komandai pārliecību, ka darbiniekiem būs iespēja augt un attīstīties, gūt jaunas prasmes un zināšanas, dažādas priekšrocības konkrētajā uzņēmumā arī pēc diviem un vairāk tajā pavadītiem gadiem,” tā Buls. 

BITES tīkla jauda šogad tiks palielināta par 53%

Mobilo ierīču lietotājiem bīstamākās kaitnieciskās programmatūras

BITE dubulto pārdošanas apjomus internetā

BITE pērn investējusi 100 000 eiro darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā

Desmit pazīmes, kas var liecināt, ka bērns cieš no kibermobinga

Eksperts: Vai viedtālruņa iebūvētā atmiņa var izmainīt pasauli?

BITE: 45% mobilā interneta apjoma tiek patērēti lielākajos sociālajos tīklos – “Youtube” un “Facebook”

Kā parūpēties par papildu romantikas devu attiecībās, izmantojot modernās tehnoloģijas?

Kā digitālās tehnoloģijas palīdz uzlabot biznesa efektivitāti: praktiski padomi uzņēmējiem

Tendence: pieprasītākās mobilo telefonu krāsas ir melna, zila un zelta

Eksperti: pieaugušie internetā bieži vien pieļauj tās pašas kļūdas, kuras bērni

5 populārākās mobilās aplikācijas, kas ierobežo viedtālruņa lietošanu auto vadīšanas laikā

Jauna tendence - dārgi viedtālruņi sīvi konkurē ar lētākām ierīcēm

Kā pagarināt mobilā telefona mūžu aukstā laikā?

Svētkos mobilā interneta patēriņš pieaug divas reizes

Kas raksturo Latvijas iedzīvotāju "Paldies!" teikšanas kultūru?

Svētkos strādājošo piedzīvojumi darbā: liek no jauna noticēt Ziemassvētku vecītim

Kā vislabāk iemūžināt skaistākos svētku mirkļus ar viedtālruni?

Eksperti: Darbinieki kļūst aizvien vērtīgāki

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību