Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci | Bite

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam “Apple” nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas, pētīja mobilo sakaru operatora BITE tehnoloģiju eksperts Dainis Dembovskis. 

“iPhone” lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks, tāpēc BITE ir apkopojusi būtiskākos iemeslus, kas padara “Apple” par kulta zīmolu. 

Drosme un paļaušanās 
Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka “Apple” inženieri produktus rada primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem – tādiem,  kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot. 

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus “Apple” drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas “iOS12” beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās “pirmizrāde”  plānota tikai rudenī. 

Šajā operētājsistēmā ir iekļautas vairākas jaunas iespējas, kas varētu kalpot kā papildu motivācija to izmantot. Piemēram, ir mainīta paziņojumu atainošanas kārtība uz ekrāna – tie ir grupēti pēc avota, turklāt klusuma režīmā var atslēgt, lai nakts vidū nav jāmostas no pienākuša e-pasta signāla. Populāro “iPhone X” modeļu īpašnieki tagad var izmantot ne vien “emoji” , bet arī “memoji” – personalizētas, animētas emocijzīmes. Sejas atpazīšanas programmai “Face ID” var pievienot vēl viena cilvēka seju. Savukārt funkcija “Car Play” tagad atbalsta ne vien aplikāciju “Apple Maps”, bet arī “Waze”, “Google Maps” un citas. 
 
Pateicoties “iOS12”operētājsistēmai, “Apple” ir uzlabojis arī vecāku “iPhone” modeļu ātrdarbību. Piemēram, “iPhone 6 Plus” aplikācijas atvērsies par 40%, tastatūra - par 50%, bet kamera - pat par 70% ātrāk. 

“Lai gan operētājsistēma “iOS12” jau ir publiski pieejama, jāatceras, kā tā ir tikai beta versija – tā nav pilnīga, tāpēc lietotāji var saskarties ar zināmām neērtībām. Izvēle  – gaidīt līdz oficiālajai “iOS12” publicēšanai rudenī vai sākt testēt jaunās iespējas jau tagad – ir katra paša ziņā,” norāda Dembovskis.
 
Dod lietotājiem to, ko viņi vēlas
“iPhone” viedtālruņi, tieši tāpat kā citi kompānijas “Apple” radītie produkti, ir viegli lietojami. Un ražotājs ir pārliecināts ka  tie dos lietotājam to, ko viņi vēlas.

Latvijā, līdzīgi kā citviet pasaulē, pārdošanas hits ir “iPhone X”, kas pasaules prezentāciju piedzīvoja pērnā gada rudenī. Šim modelim ir liels, kvalitatīvs OLED ekrāns, veiksmīga sejas atpazīšanas sistēma, labas foto iespējas, bezvadu uzlāde, kā arī uzlabots dizains, piemēram, no ekrāna ir pazudusi sākumpoga. 

“BITES pārdošanas dati apliecina tendenci, ka viedtālruņu tirgū liela uzmanība tiek pievērsta t.s. “premium” segmentam. Lietotājiem nav iebildumu maksāt augstāku cenu par kvalitatīvām ierīcēm, mainīt tās retāk, tāpēc pieprasījums pēc šī segmenta telefoniem pieaug. Piemēram, kopš pērnā gada jūlija, kad kļuvām par “Apple” oficiālo partneri, “iPhone” viedtālruņu pārdošanas apjomi BITĒ ir dubultojušies,” uzsver Dembovskis. 

Inovācijas ar skatu nākotnē 
Tieši inovācijas ir iemesls, kuru dēļ lietotāji gaida jaunos “iPhone” modeļus un ir gatavi maksāt par tiem prasīto cenu. Atcerēsimies kaut vai “iPhone 4” dizainu, “Siri”, kam sekoja “Touch ID”, “3D Touch” un šobrīd aktuālās “Live Photos”, “Portrait Photos”, “Face ID” un “Animoji”. 

“Apple” produktu attīstības stratēģija paredz plānot ierīču uzlabojumus aptuveni divus gadus uz priekšu, kas šim ražotājam ļauj būt soli priekšā konkurentiem. Patlaban tehnoloģiju eksperti uzskata, ka tieši “iPhone X” ir produkts, kas atklāj tendenci, kā “Apple” redz savu viedierīču attīstības nākotni. 

Īpaša ekosistēma
“iPhone” viedtālruņu veiksmes stāsts nebūtu pilnīgs bez “iOS”, kā arī tajā strādājošu aplikāciju un pakalpojumu ekosistēmas, kas pieejama tikai “Apple” produktu, tostarp “Apple Watch”, “Apple TV”, “MacBook” lietotājiem. 

““iOS” ierīcēs, arī “iPhone” viedtālruņos, ir pieejams plašs mobilo aplikāciju klāsts. Izstrādātāji ciena šo ekosistēmu, tādēļ ir ieinteresēti uzturēt tām paredzētās aplikāciju versijas vislabākajā kvalitātē un izstrādāt dažādus “iOS” ierīcēm paredzētus tehnoloģiskus risinājumus ātrāk nekā “Android” videi. Piemēram, “Instagram” vairākus gadus bija pieejams tikai “iOS” lietotājiem. Un cilvēki to atalgo ar ilggadīgu uzticību šīm ierīcēm,” uzsver BITES tehnoloģiju eksperts, piebilstot, ka BITES klienti maksājumus par pirkumiem “App Store” var pievienot ikmēneša rēķinam par mobilo sakaru pakalpojumiem. 

“Apple” izveidotais mobilo aplikāciju veikals tika atklāts 2008.gada 10.jūlijā. Ja sākotnēji tajā bija vien 500 aplikāciju, tagad to skaits ir sasniedzis aptuveni divus miljonus. Globālajā mobilo aplikāciju tirgū 75% no kopējiem ieņēmumiem veido pirkumi tieši “App Store”. Šā gada jūnijā vien to attīstītāji nopelnīja vairāk nekā 100 miljardus ASV dolāru. 

Labdarība
Iesaistīties kādas cilvēcei nozīmīgas problēmas risināšanā, iestrādājot labdarību biznesa modelī, ir būtisks “Apple” zīmola stūrakmens. “iPhone” (PRODUCT) RED sērijas ierīces un aksesuāri ir “Apple” atbalsts labdarības fondam RED, kas nodrošina konsultācijas un aprūpi, lai novērstu HIV vīrusa nodošanu nedzimušiem bērniem no viņu mātēm. Vienpadsmit gadu laikā, pārdodot  “sarkanās” sērijas ierīces un aksesuārus, “Apple” ir izdevies šim nolūkam savākt vairāk nekā 160 miljonus ASV dolāru. 

BITES tehnoloģiju eksperts secina, ka cilvēki aizraujas ar “iPhone” ļoti dažādu iemeslu dēļ. Vienus uzrunā  “Apple” zīmols, jo tā produkti ir ne vien inovatīvi, bet arī ērti lietojami, kamēr citiem ir svarīga piederība to cienītāju lokam. Tomēr nešaubīgi var apgalvot, ka savu vietu kulta preču rindā “iPhone” viedtālruņi nopelnījuši godam. 

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību