Izvēlne

Vecāku aptauja: kibermobings notiek biežāk, bet bērni nevēršas pēc palīdzības baiļu dēļ

bite.lv | Bite
Pēc vecāku domām, bērni un pusaudži, kuri cieš no kibermobinga jeb emocionālās pazemošanas internetā, visbiežāk nerisina radušos situāciju, jo baidās, ka, atklāti pastāstot par to, tā tikai pasliktināsies, liecina mobilo sakaru operatora BITE iniciatīvas “Iekod pirkstā!” veiktās aptaujas dati. Papildus tam, 81% vecāku ir pārliecināti, ka pēdējos gados kibermobinga gadījumi notiek biežāk. Kā norāda iniciatīvas eksperte, bērnu un pusaudžu psihoterapeite Gunita Kleinberga, kibermobinga situāciju nerisināšana laikus var nodarīt bērnam lielu morālo kaitējumu un atgūšanās var prasīt gadus, līdz ar to baidīties no situācijas risināšanas vai to ignorēt nevajadzētu. 

Kā liecina BITES iniciatīvas “Iekod pirkstā!” veiktās aptaujas dati, 81% vecāku ir pārliecināti, ka aizvadītajos gados emocionālās pazemošanas gadījumi internetā notiek biežāk. Viņuprāt, tam par iemeslu ir gan daudzās kibermobinga izpausmes formas, gan platformas, kur tas var notikt. Kibermobingu veicina arī tas, ka daudzi cilvēki aizvien uzskata - virtuālajā vidē var darīt jebko, par to nesaņemot sodu. 

“Kibermobings ir mainīgs, turklāt tas katru gadu notiek arvien jaunās tiešsaistes platformās, kā arī pieaugušo zināšanas par šīs problēmas identificēšanu un risināšanu, lai palīdzētu bērniem, ir nepilnīgas. Taču te slēpjas vēl kāds fakts, ko atklāj arī aptaujas dati – teju katrs desmitais vecāks kibermobingu uzskata par vienkāršu cilvēku savstarpējo attiecību kārtošanu. Arī šī pārliecība ir viens no iemesliem, kādēļ rupjībām internetā, cilvēku pazemojošiem foto un video u.tml., pievēršam pārāk maz uzmanības. Saskaroties ar kibermobingu, bērniem un pusaudžiem ir jāzina, ka tā ir sodāma rīcība un viņiem nav jāpaliek ar šo problēmu vieniem. Ir svarīgi viņiem par to regulāri stāstīt, lai tad, kad palīdzība būs nepieciešama, atvases nekavētos par to runāt. Savukārt tajā brīdī, kad saruna notiek, pieaugušo uzdevums ir ieklausīties un rīkoties, nevis nosodīt,” uzsver BITES Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna-Ozola.

Nav noslēpums, ka, nonākot kibermobinga situācijā, bērni un pusaudži dažādu iemeslu dēļ neuzsāk šīs problēmas risināšanu. Pēc aptaujāto vecāku domām, bērni visbiežāk neuzsāk šo problēmu risināt, jo baidās, ka, atklāti par to pastāstot, situācija var tikai pasliktināties (52%). Piemēram, pāridarītājs atriebsies un izvērsīs vēl aktīvāku emocionālo pazemošanu internetā vai vecāki sodīs bērnu par to, ka viņš ir pieļāvis kādu kļūdu, kuras dēļ ir sācies kibermobings. Tomēr jāatceras, ka tieši tāds ir kibermobinga mērķis – agresors vēlas, lai upuris justos vainīgs, iebiedēts, nevajadzīgs un bezspēcīgs, jo bieži vien tas ir vienīgais veids, kā pats varmāka var justies stiprs un svarīgs. Tādēļ šādā situācijā, lai izkļūtu no upura lomas, jāsaņem drosme situāciju atrisināt pēc iespējas ātrāk, iesaistot papildspēkus – vecākus, skolotāju, psihologu vai citu uzticības personu, kā arī smagākajos gadījumos tiesībsargājošās iestādes. 

Kā otru biežāko iemeslu vecāki gan norāda, ka bērniem pietrūkst šīs vajadzīgās zināšanas par to, kā šādās situācijās rīkoties -  pie kā vērsties, tostarp viņi nezina, ka pāridarītāju par kibermobingu var sodīt u.tml. (49%). Aptaujātie vecāki kā trešo biežāko iemeslu ir norādījuši to, ka bērni, pastāstot par kibermobingu, baidās saņemt nosodījumu un paši kļūt par vainīgajiem (28%). Ceturtais vecāku biežāk norādītais iemesls ir – bērni cer, ka problēma atrisināsies pati (27%). Savukārt kā piekto biežāko iemeslu respondenti ir norādījuši to, ka bērns, acīmredzot, iepriekš ir piedzīvojis vilšanos, risinot līdzīgu problēmu un nesaņemot vajadzīgo atbalstu (17%). 

Bērnu un pusaudžu psihoterapeite, iniciatīvas “Iekod pirkstā!” eksperte Gunita Kleinberga skaidro, ka kibermobingam ieilgstot, problēma pati no sevis neizzūd, bet gan samilzt un rada ļoti nopietnas sekas, kuru risināšanā var būt nepieciešami gadi. Diemžēl aptaujas rezultāti rāda, ka sabiedrībā joprojām ir nepietiekamas zināšanas par konkrētiem rīcības soļiem, ko darīt, lai šo apburto loku apturētu, līdz ar to primārais uzdevums ir vispār identificēt problēmu un sākt ar savu atvasi runāt. Jāatceras, ka regulāras emocionālās pazemošanas internetā dēļ, bērns var, piemēram, nevēlēties doties uz skolu vai tikties ar draugiem, var pasliktināties viņa sekmes, bērns var kļūt viegli aizkaitināms un pat iedzīvoties depresijā. Bieži vien, lai šīs sekas kļūtu par realitāti, nevajag ilgu laiku. 

“Kibermobings netiek pārdzīvots tikai digitālajā vidē, bet atsaucas arī uz bērna uzvedību reālajā vidē, tādēļ ir svarīgi sniegt šīs problēmas upuriem atbalstu un piedalīties situācijas risināšanā. Bērnam tas ir emocionāli smagi, tādēļ vecāku atbalsts šajā laikā ir īpaši būtisks. Bieži vien ir grūti pamanīt, ka bērns kļuvis par kibermobnga upuri, jo ikdienas situācijās ir daudzas izmaiņas atvašu uzvedībā un attieksmē, un tikai dažas no tām var signalizēt par problēmām digitālajā vidē. Situāciju var uzlabot ikdienā veidojot ciešākas attiecības ar bērnu, vērojot viņa uzvedību un neatstājot nepamanītas nelielas izmaiņas atvases uzvedībā un attieksmē,” saka G. Kleinberga.

Viņa piebilst, ka pieaugušajiem, tostarp vecākiem un pedagogiem, ir svarīgi izglītoties par kibermobingu, vairāk interesēties par to, ko bērni dara un kas viņu vidū virtuālajā pasaulē šobrīd ir aktuāls – kādas spēles viņi spēlē, kādos sociālajos medijos pavada laiku, kādus video skatās u.tml. Turklāt gan skolēniem, gan viņu vecākiem ir pieejama virkne materiālu, lai apgūtu pamata zināšanas par kibermobingu, skaidrojot būtiskāko: kas tas ir, kā to atpazīt, kā rīkoties, sastopoties ar to, un kur meklēt palīdzību. Piemēram, Latvijas Drošāka interneta centra vietnē www.drossinternets.lv
 ir pieejami vairāki izglītojoši materiāli, bet iniciatīvas “Iekod pirkstā!” izveidotajā vietnē www.bite.lv/lv/kibermobings   atrodama ne tikai dažāda informācija par šo problēmu, bet arī interaktīvs tests skolēniem par emocionālo pazemošanu internetā, kas pieejams https://iekodpirksta.lv/tests, un ļaus pārliecināties par savām zināšanām.

*Aptauju veica mobilo sakaru operators BITE 2020. gada septembrī, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Tajā piedalījās vairāk nekā 500 vecāku ar skolas vecuma bērniem visā Latvijā. 

Aptauja: pandēmija Ziemassvētkus nav atcēlusi, Latvijā un pasaulē tiem gatavojas ļoti laicīgi

Kā digitālā revolucionāru paaudze mainījusi mūsu ikdienu?

Aptauja: Vecāki uzskata, ka visatļautība interneta vidē ir vainojama pie kibermobinga

Gada pirmajā pusē biežākie kiberdraudi - mērķēta pikšķerēšana, ļaunatūras un DDoS uzbrukumi

Vecāku aptauja: kibermobings notiek biežāk, bet bērni nevēršas pēc palīdzības baiļu dēļ

Aptauja: Latvijas iedzīvotāji visbiežāk par neierašanos uz vizīti nepaziņo medicīnas iestādēm

Jauna aptauja: 57% vecāku zināšanas par kibermobingu aizvien ir zemas

Kāpēc Covid-19 ierobežojumu dēļ bērnu ikdienas pārraudzībā pieaug tehnoloģiju loma?

Eksperti: sociālajos medijos izplatās bīstama tendence riskēt ar dzīvību un veselību “like” dēļ

15 gadu laikā BITE ir kļuvis par straujāk augošo mobilo sakaru operatoru Latvijā

Pārejot uz digitalizāciju, pieaudzis pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem

BITE aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem, ļaujot aplikācijām piekļūt telefona funkcijām un datiem

Asociācija: sociālais fons nedrīkst apdraudēt bērnu iekļaušanos skolā un vēlmi mācīties

Par ManaBite akciju “Dari ērtāk un laimē”

Investējot 50 000 eiro, Liepājā atver “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

Aptauja: vairāk nekā 50% skolēnu un 88% vecāku gaida skolas gaitu atsākšanos klātienē

BITE: šobrīd mobilo datu patēriņš ir saglabājies ārkārtējās situācijas laika līmenī

Investējot 5,5 miljonus eiro, BITE šī gada pirmajā pusgadā uzstādījis 24 jaunas bāzes stacijas

Aptauja: 40% uzskata, ka pozitīvs piemērs mudina otram palīdzēt

“BITE One IT” uzsāk piedāvāt virtuālos privātos serverus

75% iedzīvotāju uzskata, ka Covid-19 krīze ir saliedējusi sabiedrību

Kādēļ tagad ir jāapsver garāks atvaļinājums?

Kas vecākiem ir jāizstāsta bērniem par drošu “TikTok” lietošanu un kas jādara pašiem?

Eksperts iesaka 5 praktiskas mobilās lietotnes Līgo svētku plānošanai

Pēc krīzes ir jāmeklē zelta vidusceļš darbam birojā un attālināti

Covid-19 dēļ dramatiski krities labdarības organizāciju saņemto ziedojumu apjoms

Stabiliem IKT risinājumiem ir izšķiroša loma biznesa darbības uzturēšanā

Kā krīze liek pārprofilēties?

Pandēmijas laikā strauji pieaugusi iepazīšanās aplikāciju un spēļu popularitāte

Investējot vairāk nekā 200 000 eiro, BITE stiprina tīklu Latgalē un pierobežā

BITE: tiks sekmēta iedzīvotāju digitālo prasmju attīstība un nostiprināšana

BITES apgrozījums pērn audzis par 6,2%

#Newnormal – rītdienas uzvarētāju darba modelis

BITE: ārkārtējās situācijas laikā skatītākais saturs – ziņas un ģimenes piedzīvojumu filmas

Kā krīzes situācijā nezaudēt personīgu pieeju darbiniekiem

BITE klientiem dāvina papildus 10 GB interneta – mācībām, darbam, saziņai ar mīļajiem

Padomi, kā Covid-19 pandēmijas laikā pasargāt sevi no krāpniecības internetā

5 padomi ergonomiskam darbam un mācībām no mājām

Sargot veselību, iesaka mazgāt ne tikai rokas, bet arī viedierīces

BITE ārstniecības personālam sakaru pakalpojumus trīs mēnešus sniegs bez maksas

Saistībā ar ārkārtas situāciju valstī, no 16. marta slēdz visus BITES salonus

Attīstot “OneIT” konceptu, BITE piedāvās fiksētos telefona sakarus

BITE Latvija – sestā iekārojamākā darba vieta Latvijā un “Gada izaugsme 2019”

BITE: par 45% palielinājies pieprasījums pēc viedtālruņiem ar izteikti lieliem ekrāniem

Konkurences padome atļauj BITEI iegādāties telekomunikāciju uzņēmumu “Baltcom”

78% Latvijas iedzīvotāju atliek mobilo ierīču operētājsistēmu atjauninājumus

BITE izsludina pieteikšanos iespējai kļūt par Pasaules čempionāta hokejā reportieri

5 mobilās aplikācijās, kas lieti noderēs pārīšiem

BITE veic zīmola modernizēšanu, padarot to atbilstošāku mūsdienu prasībām

67% darbinieku ir sabojājuši darba devēju izsniegtas mobilās ierīces, tās nometot

BITE šogad stiprinās tīklu lielākajās Latvijas pilsētās un reģionos, investējot 10% no apgrozījuma

BITE: Pērn par 40% palielinājies lielo biznesa klientu skaits

2019. gada pirktākās ierīces: viedtālruņi ar lieliem ekrāniem un viedpalīgi

Balansu uzņēmumā var ieviest tikai tad, ja vadība ir šīs idejas vēstneši

5 izplatīti pieaugušo mīti par kibermobingu

56% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pārdāvināt dāvanas ir nepieklājīgi

Šobrīd publiskajos iepirkumos iekļauj pat 10 gadus novecojušas prasības

BITE šogad palielinājusi tīkla jaudu reģionos par 83%

Aptauja: 24% vecāku vismaz reizi nedēļā nevar sazvanīt savu bērnu, paliekot neziņā par viņa atrašanās vietu

Kā pareizi “ieziemot” jeb uzglabāt elektroskūteri ziemā?

Aptauja: 56% vecāku Latvijā neapzinās kibermobinga atstāto seku nopietnību

Tendence - ilgtspējīgi viedierīču lietošanas paradumi Latvijā nostiprinās pakāpeniski

Kāpēc ar algu darbinieku motivēšanā un noturēšanā vairs nepietiek?

BITE: integrētie pakalpojumi ļāvuši par 15% palielināt biznesa klientu portfeli

BITE pirmā Latvijā sāk piedāvāt viedpulksteņus ar eSIM un mobilā tīkla pieslēgumu

“BITE Latvija” noslēdz līgumu par uzņēmuma SIA “Baltcom” kapitāldaļu iegādi

LATNET paplašina darbību inovatīvu IT drošības projektu īstenošanā

BITE izglītojošā izstādē skaidros par 5G un kliedēs bažas par tā ietekmi

BITE Latvija kļūst par Ārvalstu investoru padomes Latvijā biedru

Kā pedagogiem uzsākt sarunu ar skolēniem par kibermobingu, integrējot to mācībās?

Kā un kāpēc darba vidē iekļaut vecāka gadagājuma kolēģus?

BITE: šogad sešas reizes palielinājies pieprasījums pēc viedpalīgiem

Vasaras festivālos vislielākais mobilā interneta patēriņš bijis festivālā “Summer Sound”

BITE šogad investēs 150 000 eiro darbinieku 3. līmeņa pensiju fondu iemaksās

45% viedtālruņu īpašnieku turpina izmantot telefonu ar saplēstu displeju

Latvijas iedzīvotāju izmantotais mobilo datu apjoms Eiropas Ekonomiskajā zonā kāpis simts reizes

Uzņēmēji pagaidām neapzinās IKT risinājumu lomu klientu servisā

Klientu apkalpošanā strauji pieaug digitālo pakalpojumu izmantošanas īpatsvars

Šogad ar 4G+ tehnoloģiju tiks aprīkoti vairāk nekā 40% BITES tīkla

Kāpēc internets ir kopīga rūpe un kibermobinga mazināšanā jāiesaistās ikvienam?

Šogad par 46% palielinājies interneta patēriņš mobilajās ierīcēs ārvalstīs

Šogad trīs reizes palielinājies antivīrusa fiksēto drošības risku skaits

Investējot 100 000 eiro, BITE izstrādājusi mobilo aplikāciju “ManaBite”

Pieci ekspertu padomi, kā bērniem un pusaudžiem reaģēt uz kibermobingu

Kādas tehnoloģijas ņemt līdzi atpūtas braucienos un kur doties? Atbild slavenības

Ar mērķi veicināt 5G attīstību Latvijā un Lietuvā “BITES Grupa” un “Tele2” dalīs tīkla infrastruktūru

Praktiski padomi, kā izvēlēties elektroskūteri un braukt ar to droši

Latvijas hokeja fanus raksturo uzticība savai komandai un skaļa balss

Hokeja fani pārbauda savu jaudu un uzmundrina Latvijas hokeja izlasi pirms pasaules čempionāta

Eksperti: tikai saskaršanās ar biznesa riskiem rosina uzņēmējus ieviest integrētus IKT risinājumus

Hokeja fani: viens no galvenajiem Latvijas hokeja izlases panākumu avotiem – labs ritms

BITES apgrozījums pērn sasniedza 106,3 miljonus eiro

Vairāk nekā puse iedzīvotāju fanos par Latvijas hokeja izlasi Pasaules čempionātā hokejā

BITE noslēdz klientu apkalpošanas centru digitalizācijas projektu

Visaktīvāk mobilo internetu viedtālruņos izmanto kurzemnieki

Noslēgts “Latnet” reorganizācijas process

Praktiski ekspertu padomi, kā runāt ar bērnu par kibermobingu

Lai izglītotu par kibermobingu, Rīgas Hanzas vidusskolā organizē Kiberdienu skolēniem

BITES tīkla jauda šogad tiks palielināta par 53%

Mobilo ierīču lietotājiem bīstamākās kaitnieciskās programmatūras

BITE dubulto pārdošanas apjomus internetā

BITE pērn investējusi 100 000 eiro darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā

Desmit pazīmes, kas var liecināt, ka bērns cieš no kibermobinga

Eksperts: Vai viedtālruņa iebūvētā atmiņa var izmainīt pasauli?

BITE: 45% mobilā interneta apjoma tiek patērēti lielākajos sociālajos tīklos – “Youtube” un “Facebook”

Kā parūpēties par papildu romantikas devu attiecībās, izmantojot modernās tehnoloģijas?

Kā digitālās tehnoloģijas palīdz uzlabot biznesa efektivitāti: praktiski padomi uzņēmējiem

Tendence: pieprasītākās mobilo telefonu krāsas ir melna, zila un zelta

Eksperti: pieaugušie internetā bieži vien pieļauj tās pašas kļūdas, kuras bērni

5 populārākās mobilās aplikācijas, kas ierobežo viedtālruņa lietošanu auto vadīšanas laikā

Jauna tendence - dārgi viedtālruņi sīvi konkurē ar lētākām ierīcēm

Kā pagarināt mobilā telefona mūžu aukstā laikā?

Svētkos mobilā interneta patēriņš pieaug divas reizes

Kas raksturo Latvijas iedzīvotāju "Paldies!" teikšanas kultūru?

Svētkos strādājošo piedzīvojumi darbā: liek no jauna noticēt Ziemassvētku vecītim

Kā vislabāk iemūžināt skaistākos svētku mirkļus ar viedtālruni?

Eksperti: Darbinieki kļūst aizvien vērtīgāki

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību