10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

ieprksanas

Lai gan viedtālruņu īpašnieki visā pasaulē visvairāk ir iecienījuši dažādas saziņai un izklaidei paredzētās mobilās aplikācijas, strauji pieaug arī iepirkšanās aplikāciju popularitāte. To priekšrocības sāk novērtēt arī Latvijas un pārējo Baltijas valstu iedzīvotāji, tādēļ mobilo sakaru operators BITE piedāvā pasaulē populāru iepirkšanās aplikāciju apskatu. 

Latvijā tikai 2% internetu lietotāju iepirkumiem tiešsaistē izmanto viedtālruni vai planšetdatoru, vairums jeb 92% šim nolūkam izmanto datoru, liecina “Kantar TNS” pētījuma dati. Salīdzināšanai var minēt, ka Igaunijā viedtālruņus un planšetdatorus pirkumiem internetā izmanto 6% lietotāju, bet Lietuvā – 7%. 

Baltijā mobilās iepirkšanās kultūra vēl nav tik ļoti attīstīta kā, piemēram, ASV, kur viedtālruni kāroto lietu iegādei internetā izmanto 62% lietotāju. Tomēr gan ASV pieredze, gan Latvijas iedzīvotāju mobilo sakaru lietošanas paradumi liecina, ka brīdis, kad arī mēs pirkumiem internetā aktīvi izmantosim viedierīces, nav aiz trejdeviņiem kalniem,” norāda BITES sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Karīna Javtušenko. 

Ņemot vērā, ka lietotāji atzinīgi novērtē ērtības, ko sniedz iepirkšanās, izmantojot viedtālruni, mobilās aplikācijas ir izveidojuši teju visi pasaulē lielākie interneta veikali un tirdzniecības vietnes, tostarp “Amazon”, “Aliexpress”, “Ebay”. Lai nodrošinātu klientiem labāku iepirkšanās pieredzi, šajās aplikācijās ir iestrādātas daudzveidīgas, interaktīvas iespējas, sākot ar preču kategorizēšanu, cenu salīdzināšanu līdz pat automātiskai preču rezervēšanai un pielāgošanai pircējam – viņa auguma, sejas proporcijām u.tml. 

Piemēram, “AliExpress” mobilā aplikācija ir pieejama 18 pasaules valodās un atbalsta dažādas valūtas, tostarp eiro un ASV dolārus. Turklāt tā pircējiem piedāvā ne vien papildu atlaides, bet arī īpašus piedāvājumus, kas pieejami tikai šīs aplikācijas lietotājiem. Tiesa, “AliExpress” ir divi būtiski trūkumi – nav iespējas pārliecināties par preces kvalitāti, kā arī ilgs piegādes laiks. Proti, ja uz piegādes rēķina gribas ietaupīt, pasūtījumu var nākties gaidīt no pāris nedēļām līdz pat trīs mēnešiem. Tas nozīmē, ka pasūtīt šajā veikalā dāvanas Ziemassvētkiem ir jau par vēlu.  

Aizraujošu iepirkšanās pieredzi nodrošina mobilās aplikācijas “Shopstyle” un “Poshmark”. To lietotājiem ir iespēja atlasīt preces gan no populārākajiem interneta veikaliem, piemēram, “Ebay” un “Amazon”, gan arī no konkrētu zīmolu veikaliem.   

Mobilā aplikācija “Fancy” ir ASV populāra fotoattēlu koplietošanas vietne, kas vienlaikus darbojas kā veikals – tajā iespējams iegādāties teju visu populārāko zīmolu preces. Turklāt šīs aplikācijas lietotājiem ir iespēja krāt bonusa punktus un saņemt pirkumiem atlaides. Viss, kas ir jādara – aktīvi jāseko līdzi aktuālajam piedāvājumam un jāatzīmē ar “patīk” preces, kas uzrunā visvairāk. Tāpat ikviens interesents var veidot savu vēlmju sarakstus un dalīties tajos ar citiem lietotājiem. Tas ir īpaši ērti gadījumos, ja ir grūti izdomāt dāvanu draugam, kurš arī lieto šo aplikāciju. 

Viena no sporta preču veikala “Sports Direct” mobilās aplikācijas lielākajām priekšrocībām ir iespēja rezervēt pirkumu. Proti, ja Latvijas pircēju iecienītajā veikalā izpārdošana sākas pusnaktī, lietotājam nav jāpaliek nomodā un jāvaktē izdevīgākie piedāvājumi – aplikācijā kārotās preces rezervē automātiski. 

Savukārt kosmētikas tirgotāji, piemēram, “Sephora” piedāvā mobilās aplikācijas, kurās var augšupielādēt fotogrāfiju un piemeklēt sejas tipam un ādas krāsai atbilstošu toņu produktus, saņemt vērtīgus padomus, kā pareizi un efektīvi uzklāt grimu vai pieskaņot lūpu krāsu apģērbam u.tml. Līdzīgu “pielaikošanu” savās aplikācijās piedāvā arī briļļu ietvaru ražotāji, piemēram, “Ray Ban Relfections”  

Kaismīgāko “atlaižu mednieku” vidū iecienītākās mobilās aplikācijas šobrīd ir “Wish”, “Geek” un “Banggood”, kas piedāvā iegādāties pasaulē populāru apģērbu, aksesuāru zīmolu replikas par īpaši pievilcīgām cenām. “Tiesa, šajos veikalos nopirkto preču piegādes termiņš nav prognozējams, bet lietotāju atsauksmes ne vienmēr sniedz pilnīgu priekšstatu par preces kvalitāti,” uzsver K.Javtušenko.  

Arī patērētāju tiesības aizsargājošās institūcijas aicina atcerēties, ka jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā, tostarp iepirkšanās ar mobilo aplikāciju starpniecību, ir saistīta ar zināmu risku. 

Izvēloties interneta veikalu, kurā ir nolemts iegādāties preci, ir svarīgi pārliecināties par pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja identificējamību, lai problēmu un sūdzību gadījumā ar viņu varētu ātri un efektīvi sazināties,” uzsver Eiropas Patērētāju informēšanas centra direktore Aija Gulbe. 
 
Viņa atgādina, ka, iegādājoties preci vai pakalpojumu Eiropas Savienības dalībvalstu interneta veikalos, patērētāja tiesības aizsargā gan vienotas likumu normas, gan Eiropas Patērētāju aizsardzības tīkls. 
 

Piecas mobilās iekārtas, kas spēj atvieglot jebkura autovadītāja dzīvi

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību