Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

Latvijas hokeja fani | Bite

Līdz ar Latvijas hokeja izlases pirmajām spēlēm Pasaules čempionātā hokejā, Latvijā tradicionāli tiek uzsākts vērienīgs hokeja fanošanas maratons, kurā iesaistās tūkstošiem hokeja līdzjutēju. Lielākā daļa jeb 34% fanu paļaujas uz Latvijas hokeja izlasi – viņuprāt, galvenais ir piedalīties un parādīt sevi no labākas puses, liecina mobilo sakaru operatora BITE, kas ir arī Latvijas hokeja valstsvienības lielfans, un Latvijas Hokeja federācijas (LHF) veiktās aptaujas* dati.

Kopumā aptaujā noskaidroti pieci tipiskākie Latvijas hokeja fanu profili. Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju sevi uzskata, ka galvenais ir piedalīties Pasaules čempionātā hokejā, nevis uzvarēt. Viņi sevi dēvē par “Romantiskajiem optimistiem” un par Latvijas hokeja neoficiālo himnu uzskata dziesmu “Ai, jel manu vieglu prātu”. Jāpiebilst, ka šim fanu tipam sevi pieskaita lielākā daļa jeb 38% aptaujāto daiļā dzimuma pārstāvju.

Katrs trešais sevi dēvē arī par “Dīvāna ekspertiem”. Tie ir hokeja fani, kuri hokeja spēles noteikumus pārzina vispārīgi, taču viņiem vienmēr ir viedoklis par Latvijas hokeja izlasi, tās sniegumu, tiesnešu lēmumiem un pretinieku komandas spēles stilu utt., atzina pieredzējuši hokeja fani, kuri 29.aprīlī piedalījās hokeja fanošanas meistarklasē, kas Hokeja dienas ietvaros norisinājās t/c “Spice”. 

Katrs ceturtais sevi sauc par “Nervu kamolu”, atzīstot, ka pretinieku aktivitātes Latvijas hokeja izlases vārtu tuvumā, bet īpaši strīdus situācijas un tā dēvētie “bullīši”, ir pārbaudījums viņu nerviem un pacietībai. atzina, ka ļoti efektīvs līdzeklis nervu nomierināšanai šādos gadījumos ir dažādi elpošanas un stiepšanās vingrinājum. Taču īpaši iedarbīga metode stresa mazināšanai tā dēvēto “bullīšu” laikā esot riekstu ēšana.

Par “Nākotnes hokejistiem” jeb faniem, kuri katrā Latvijas hokeja izlases spēlē gūst pieredzi savas hokeja meistarības uzlabošanai, piemēram, atklāj labākās uzbrukuma vai efektīvākās aizsardzības taktikas, sevi uzskata 5% aptaujāto. Hokeja fanošanas meistarklases dalībnieki zināja stāstīt, ka šie fani, jūtot līdzi Latvijas hokeja izlasei, bieži izmanto dažādus hokeja talismanus, piemēram, īpašas zeķes, kas mūsu hokeja izlasei nes veiksmi.

Savukārt par “Agresīvajiem cīnītājiem”, kuri Latvijas hokeja izlases spēļu laikā izceļas ar īpašu aktivitāti, tostarp atbalsta un aizstāv mūsu hokejistus ar spēcīgiem vārdiem vai izsaucieniem, sevi dēvē 4% respondentu. Pieredzējuši hokeja fani uzskata, ka populārākie izsaucieni ir “Tiesnesi ziepēs!” un “Mūsējie ir malači, pretinieki – kabači!”. Viņu novērojumi arī liecina, ka tieši šie fani Latvijas hokeja izlases spēļu laikā visbiežāk izmanto bungas, tarkšķus, svilpes un citus troksni veidojošus palīglīdzekļus.  
Piemēram, runājot par bungu izmantošanu hokeja spēļu laikā, ilggadējs hokeja līdzjutējs Dinārs Kvedovs norāda, ka tās šobrīd aktīvi izmanto ne tikai Latvijas hokeja fani – gadu gaitā bungas kļuvušas par neatņemamu fanošanas palīglīdzekli daudzu pasaules hokeja valstsvienību fanu vidū. Tomēr Latvijas hokeja fani – gan “Agresīvie cīnītāji”, gan arī citi – tās izmantojot visprasmīgāk. 

“Jāatzīst, Latvijas hokeja fani, salīdzinot ar citu valstu līdzjutējiem, ir daudz aktīvāki un atraktīvāki. Jo viņi fano no visas sirds!” tā Kvedovs.
Līdzīgās domās ir arī LHF un BITES pārstāvji, norādot, ka Latvijas hokeja fani ir ļoti dažādi ne tikai savās emocijās, bet arī fanošanas paradumos. Taču ir viena tradīcija, kas viņus vieno – Pasaules čempionāts hokejā.

“Arī BITES darbinieku vidū ir ļoti dažādi hokeja fani, tostarp “Dīvāna eksperti”, pie kuriem esmu pieskaitāms es. Taču, lai arī kādas tradīcijas ievērojam un kādas aktivitātes īstenojam, fanojot par Latvijas hokeja izlasi, mēs BITĒ esam pārliecināti, ka hokeja īstais spēks slēpjas komandas vienotībā, kaislīgajā līdzjutēju atbalstā un kopējā ticībā uzvarai. Tas ir mūsu #kopāspēks, jo tikai kopīgiem spēkiem mēs varam sasniegt aizvien jaunas virsotnes,” tā BITES vadītājs Kaspars Buls. 
Jau ziņots, ka Hokeja diena tika organizēta BITES un LHF “Lielā hokeja fanošanas mēneša” ietvaros, kura laikā īpaša uzmanība tiek pievērsta Latvijas hokeja līdzjutēju fanošanas paradumiem.

Ar hokeju saistītas aktivitātes tirdzniecības centra “Spice” apmeklētājiem būs pieejamas līdz 15.maijam. Ikviens interesents varēs vērot Latvijas hokeja izlases spēļu tiešraides īpaši šim nolūkam iekārtotā fanu zonā, kas atrodas pie lielveikala informācijas centra. Tāpat fanu zonā būs iespēja iepazīties ar praktiski noderīgiem padomiem fanošanā un likt tos lietā, rakstīt novēlējumus Latvijas hokeja izlases spēlētājiem, kā arī izmēģināt spēkus ripas sišanas ātrumā un precizitātē uz laiku un laimēt balvas.

*Interneta aptauju veica BITE un LHF sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Aptaujā, kas norisinājās laikā no 2018. gada 10. līdz 16. aprīlim, piedalījās 736 respondenti no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību