Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Uznemeji-noverte-musdienu-tehnologijas | Bite

Kaut arī Latvijas uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju sniegtās priekšrocības, praksē tās izmanto retais, piemēram, videonovērošanu praktizē vien katrs trešais uzņēmējs, secinājis mobilo sakaru operators BITE, analizējot aptaujas, kas veikta sadarbībā ar pētījuma kompāniju “Norstat Latvija”, datus.

BITES un “Norstat Latvija” veiktās aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā puse jeb 64% Latvijas uzņēmēju kā nozīmīgāko videonovērošanas kameru izmantošanas mērķi min uzņēmuma, tā objektu pasargāšanu no vandāļiem un zagļiem. Īpaši to uzsver mežsaimnieki un lauksaimnieki, kuriem nav iespējas atrasties savos īpašumos visu laiku. Tomēr tikai 28% aptaujāto minēto nozaru pārstāvju šādas kameras patiešām izmanto. 

Tāpat katrs trešais uzņēmējs atzīst, ka labprāt izmantotu videonovērošanas kameras, lai pārliecinātos par darbinieku drošību. Bet biznesa produktivitātes uzlabošanas iespējas šajās kamerās saskata vien katrs piektais.

“Šo tendenci apstiprina arī šā gada martā publicētā “SEB bankas” aptauja, kurā 44% aptaujāto mazo un vidējo uzņēmumu norādīja, ka digitalizācija tiem nav svarīga. Iespējams, daudziem šķiet, ka investēt videonovērošanas sistēmās tikai ar mērķi novērst potenciālos zādzību riskus, nav izdevīgi. Tomēr prakse rāda, ka tās var veiksmīgi  izmantot arī citiem biznesa mērķiem, piemēram, lai veicinātu disciplīnu uzņēmumā, optimizētu loģistikas izdevumus vai palielinātu peļņu, efektīvāk plānojot klientu apkalpošanas procesus. Tie jau ir nozīmīgi biznesa ieguvumi, kuros ir vērts investēt,” uzsver BITES Biznesa segmenta attīstības vadītāja Daina Lūka. 

Tāpēc BITE ir apkopojusi vairākus mūsdienās aktuālus biznesa izaicinājumus, kurus var atrisināt vienkārši - ar pārdomātu video novērošanas kameru izmantošanu.

Darbu plānošana un loģistikas izmaksas 
Viens no galvenajiem veiksmīgas loģistikas sistēmas darbības priekšnoteikumiem ir operatīva un kvalitatīva saziņa, informācijas apmaiņa. Tāpēc gudra videonovērošanas sistēmu izmantošana dažādos uzņēmuma objektos var atvieglot darbu plānošanu un samazināt loģistikas izdevumus. 

“Tā vietā, lai fiziski pārbaudītu, vai veikala plauktos ir pietiekami daudz preču, vai uz būvobjektu ir piegādāti visi nepieciešamie materiāli, pārliecināties par aktuālo situāciju un plānot piegādes ķēdes var attālināti. Mūsdienu kameras, piemēram, inovatīvās bezvadu videonovērošanas kamerās “Arlo™ Go”, ļauj ērti sekot objektā notiekošajam viedtālrunī, izmantojot šim nolūkam mobilo aplikāciju, kas ir ļoti parocīgi. Arī tad, ja nepieciešams nodot darbiniekiem kādu uzdevumu, brīdināt par potenciālajām briesmām u.tml., to var izdarīt attālināti, jo šajās kamerās iebūvēta divvirziena saziņas funkcija,” uzsver Lūka.

Klientu servisa kvalitāte
Pateicoties daudzpusīgajai funkcionalitātei, videonovērošanas sistēmas var izmantot arī klientu servisa uzlabošanai, kas īpaši nozīmīgi ir iestādēm, kurām raksturīga mainīga klientu plūsma – restorāniem, kafejnīcām, medicīnas centriem u.tml. Piemēram, ārsti kamerās var sekot līdzi uzņemšanas telpās notiekošajam, kas nepieciešamības gadījumā ļauj uzrunāt pacientus un operatīvi nodrošināt viņiem palīdzību. Savukārt lauksaimnieki ar kameru palīdzību var sekot līdzi kūtī vai ganībās notiekošajam, uzrunāt savus darbiniekus un pat dzīvniekus.  

Konfliktsitāciju risināšana
Kaut arī pastāv uzskats, ka “klientam vienmēr taisnība”, reizēm uzņēmējiem vajag cīnīties un aizstāvēt savu taisnību. Tomēr strīdus risināt ir grūti, jo parasti viena puse saka vienu, otra – ko pavisam citu. Videokameras palīdz tos atrisināt ātrāk un efektīvāk, jo to ierakstos tiek fiksēti reāli notikumi, kas ļauj objektīvi izvērtēt konfliktsituācijas un izvairīties no nepamatotiem apvainojumiem. Tas lieti noder, piemēram, gadījumos, kad klients vēlas kompensāciju par negadījumu, kas formāli noticis uzņēmuma teritorijā, taču jūsu vainas tajā nav. 

Zema produktivitāte 
To, ka videonovērošanas kameras ļauj uzlabot darba produktivitāti, pierādījuši Vašingtonas universitātes zinātnieki, izpētot 400 ASV restorānu darbību. Viņu novērojumi liecina – cilvēku uzvedība mainās, ja zina, ka tiek filmēti. Tādējādi tehnoloģijās balstīta biznesa uzraudzība ne vien samazina zādzību skaitu darba vietā (vidēji par 22%), bet arī palielina vidējos ieņēmumus, pieprasījumu un pat dzeramnaudas apjomus. Iemesls? Darbinieki vairāk fokusējās uz pārdošanas apjomu palielināšanu, jo viņu alga ir atkarīga no apgrozījuma. 

Interesanti, ka Latvijā viesmīlības un ēdināšanas jomā strādājoši uzņēmēji videonovērošanu biežāk izmantotu klientu plūsmas (55%), kā arī darbinieku drošības (33%) un produktivitātes (27%) kontrolei.

“Jebkuram cilvēkam, tostarp uzņēmējiem, ir tiesības uzraudzīt un aizsargāt savu īpašumu. Tomēr, izmantojot videonovērošanas kameras, jāņem vērā ne vien biznesa vajadzības, bet arī ētiskie apsvērumi un darbinieku tiesības uz privātumu. Proti, ja objektā tiek veikta videonovērošana, par to jābūt informētiem gan darbiniekiem, gan klientiem. Pie kam, ir vēlams izveidot darbiniekiem tā dēvēto “privāto zonu” – telpu, kurā viņi var brīvi uzturēties darba pārtraukumu laikā ārpus video kameru redzesloka, piemēram, virtuvi,” tā Lūka.

Viņa arī piebilst, ka viens no veidiem, kā veidot pozitīvu attieksmi pret kameru izvietošanu uzņēmumā, ir paskaidrot darbiniekiem viņu ieguvumus – lielāka drošība, iespēja vieglāk risināt konfliktsituācijas, iespēja izmantot video ierakstus kā mācību materiālu, lai parādītu, kā veiksmīgi risināt dažādas situācijas. 

Par “Arlo™”ražotāju “Netgear” 
1996.gadā dibinātais “Netgear” ir pasaulē atzīts tīkla tehnoloģiju ražotājs. Sanhosē, Kalifornijā, (ASV) bāzētais uzņēmums piedāvā inovatīvus produktus mājas un biznesa vajadzībām. “Netgear” fokuss ir produktu drošība un vienkārša lietošana, tie ir savietojami ar bezvadu tīkliem (WiFi), lokālajiem tīkliem (Ethernet) un platjoslas internetu. 

Par BITI
BITE jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, Latvijas iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus mobilo sakaru pakalpojumus. 2017.gada nogalē uzņēmumam visā Latvijā bija 750 bāzes stacijas. Pašlaik Latvijā darbojas 38 BITES klientu apkalpošanas centri, bet BITES 4G internets jau ir pieejams 99% valsts iedzīvotāju. BITES komandā strādā vairāk nekā 600 darbinieku.

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību