Izvēlne

Iedzīvotājiem vājas zināšanas par datu drošību mobilajās ierīcēs

kiberdrošība

Neatpazīst viltotas mājas lapas, nezina par antivīrusa aizsardzības nepieciešamību mobilajā telefonā, nodotu telefonu remontā ar sensitīviem datiem. Pieaugot interneta un mobilo ierīču lietotāju skaitam, palielinās arī drošības riski, kas saistīti ar ierīču lietotāju personas datiem. 

Tieši datu drošība mobilajās ierīces bija viena no tēmām ekspertu diskusijā, kurā piedalījās Drošāka interneta centra (Drossinternets.lv) vadītāja Maija Katkovska, Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas CERT.LV vadītājas vietnieks Varis Teivāns, Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes Kibernoziegumu apkarošanas nodaļas priekšnieks Dmitrijs Homenko un BITES pārstāvis Andis Anspoks.

Visi eksperti ir vienisprātis – mobilajos telefonos mūsdienās nereti glabājas daudz sensitīvāki dati nekā datoros, tāpēc par to drošību jārūpējas īpaši rūpīgi. Tam ir pieejami atbilstoši rīki, taču primāri lietotājiem ikdienā ir jāievēro droša interneta lietošanas pamatprincipi, ko dara vien retais.

Piemēram, BITES un Drossinternets.lv kiberdrošības zināšanu testa rezultāti, kuru uz datu apstrādes brīdi bija aizpildījuši teju četri tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, liecina, ka nezināšanas un neuzmanības dēļ kibernoziedzieku lamatās iekristu katrs otrais. Proti, 67% lietotāju ir pārliecināti, ka mobilajam telefonam nav nepieciešama antivīrusa aizsardzība, bet 61% neatpazīst viltotas interneta vietnes, piemēram viltotu “PayPal” lapu. Tikpat daudzi neaizdomājas par nepieciešamību aizsargāt savus privātos datus, nododot ierīci remontā. Proti, vairums lietotāju uzskata, ka šādās situācijās pietiek izslēgt telefonu vai izņemt no tā SIM karti. 

Esam pieraduši parūpēties par datoru drošību gan ar parolēm, gan ugunsmūriem un antivīrusu programmām, taču nereti piemirstam, ka mūsdienās mobilais telefons ir kļuvis par multifunkcionālu ierīci, kas faktiski aizstāj datoru – tajā tiek lietots e-pasts, veikti norēķini, uzglabāti foto un video faili u.tml., līdz ar to palielinās arī ar šo ierīču lietošanu saistītie drošības riski,” uzsvēra BITES pārstāvis. 

Tāpēc drošai mobilo ierīču lietošanai eksperti ieteica izmantot antivīrusa risinājumus, ja mobilo sakaru operators tādu nenodrošina automātiski. Tāpat viņi vērsa uzmanību uz nepieciešamību izmantot mobilajos telefonos drošas, pārdomātas paroles, jo testa rezultāti liecina, ka šādu paroļu veidošanas principus pārzina vien katrs trešais lietotājs. 

Interesanti, ka salīdzinoši visretāk jautājumā par paroļu drošību kļūdās jaunieši vecumā līdz 15 gadiem, kas liek domāt, ka drošu paroļu veidošanas pamatprincipi ir viena no tēmām, ko bērni datorikas stundās skolās apgūst visnotaļ padziļināti,” norādīja Anspoks.

Viņš arī atzina – lai gan kopumā testa rezultāti vērtējami pozitīvi, saskaroties ar īstu kiberuzbrukumu, to, visticamāk, atpazītu un atbilstoši rīkotos ievērojami mazāks lietotāju skaits. “Pildot testus, mēs koncentrējamies uz uzdevumu, jo zinām, ka starp visiem piedāvātajiem atbilžu variantiem vismaz viens ir pareizs. Tajā pašā laikā, lietojot mobilo telefonu ikdienā, mēs daudzas darbības veicam ātri un spontāni jeb ieraduma vadīti – neizvērtējot visus iespējamos riskus, tāpēc iespēja kļūdīties ir augstāka,” uzsvēra Anspoks.  

Līdzīgās domās bija arī Drossinternets.lv vadītāja, uzsverot, ka 95% problēmsituāciju digitālajā vidē rodas pašu lietotāju nezināšanas, vieglprātības vai slinkuma dēļ. “Mobilais telefons mūsdienās nodrošina ļoti plašas iespējas. No vienas puses, tas ir pozitīvi, jo laiks, kā zināms, ir zelta vērtē. No otras puses, iespēja kļūdīties ir lielāka, jo kļūdas, gluži vienkārši, var pieļaut ātrāk. Piemēram, lai nosūtītu fotogrāfiju no telefona, nepieciešamas vien 3 sekundes,” tā Katkovska.


Savukārt Valsts policijas pārstāvis atgādināja, ka kiberuzbrukuma galvenais mērķis ir iegūt datus, turklāt dati paši par sevi ir nevis objekts, bet gan līdzeklis tālāku noziedzīgu mērķu sasniegšanai. “Iedzīvotājiem katram pašam ir jārūpējas par saviem datiem. Nododot tos ārpus Latvijas komersanta piedāvātā virtuālā produkta, jārēķinās, ka dati ir neaizsargāti vai aizsargāti tiktāl, cik katrs pats drošu risinājumu sev izvēlas,” skaidroja Homenko.   

Viņš arī ieteica rūpīgi izvērtēt mobilās lietotnes, bet īpaši ziņojumapmaiņas lietotnes, pirms ķerties pie to lejupielādes mobilajā telefonā, piemēram, pievērst uzmanību, vai ir pieejama informācija par izvēlētās lietotnes izstrādātāju, kādas vēl lietotnes tas piedāvā un, galu galā, kurā valstī tas ir reģistrēts. Proti, dažkārt der ņemt vērā, ka bezmaksas lietotnes nebūt nav bez maksas; ka lietotājs “iemaina” pret konkrēto lietotni savus datus.

Tajā pašā laikā CERT.LV pārstāvis īpašu uzmanību vērsa uz krāpnieciskiem sludinājumiem sociālajos tīklos un krāpnieciskām interneta tirdzniecības vietnēm, kuru īpatsvars tradicionāli pieaug tieši gada nogalē, tuvojoties svētku iepirkšanās sezonai. “Vēlos atgādināt – ja kāds piedāvājums ir neticami labs, tas, visdrīzāk, ir krāpniecība, tāpēc lietotājiem ir jābūt īpaši kritiskiem un uzmanīgiem,” uzsvēra Teivāns. 

Tādējādi, lai gan ierīce, gan tajā esošie dati būtu drošībā, BITES pārstāvis atgādināja sešus pamatlikumus, kas jāievēro ikvienam mobilā telefona lietotājam:
1.    Bloķēt mobilā telefona ekrānu.
2.    Izmantot drošas paroles. Ja paroles tiek glabātas telefonā, tad izmantot speciālas aplikācijas, piemēram “KeePass” vai “LastPass”.
3.    Izmantot antivīrusu risinājumus ne vien datorā, bet arī mobilajā telefonā.
4.    Izvēlēties tikai drošus interneta tīklus, primāri - mobilo internetu, bet galējas nepieciešamības gadījumā - publisko Wi-Fi tīklu, kas ir aizsargāts paroli, iepriekš pārliecinoties, ka tā īpašnieks ir zināms un uzticams. 
5.    Pirms ievadīt kādā vietnē savus datus, pārliecināties vai tā ir droša.
6.    Nododot ierīci remontā, izdzēst no tās visu privāto informāciju. Ja paša spēkiem izkopēt datus no ierīces nav iespējams, tās ieteicams nodot remontā tikai oficiālos servisos.

Piemēram, BITĒ, pieņemot ierīci uz remontu, visi tās dati klienta klātbūtnē tiek pārkopēti ārējā informācijas nesējā vai arī pārnesti no bojātā telefona uz jaunu, izmantojot bezmaksas pakalpojumu “Pārcēlājs”. Pēcāk ar klienta piekrišanu ierīcē tiek atjaunoti rūpnīcas iestatījumi, kas izslēdz meistaru piekļuvi jebkāda veida klienta personas datiem,” tā Anspoks.  

Papildu informācija par interneta lietošanas pamatzināšanu testu:
Kopumā lietotājiem testā bija jāatbild uz 11 dažādiem ar drošu interneta lietošanu saistītiem jautājumiem. Katrs otrais jeb 53,8% lietotāju atbildēja pareizi uz visiem vai 10 jautājumiem, tā iegūstot augstāko iespējamo novērtējumu “Drošības prezidents”. Katrs trešais šī novērtējuma ieguvējs uzskata, ka mobilajam telefonam nav nepieciešams antivīruss.

Novērtējumu “Bezbailīgais sērfotājs” (40,3%) un “Digitālais pusaudzis” (4,7%) ieguvēji salīdzinoši visbiežāk kļūdījās, atbildot uz jautājumu, kā jārīkojas, nododot remontā mobilo telefonu. Proti, vairums šo lietotāju nodotu meistara rokās ne vien ierīci, bet arī visus datus, ko tā satur. Savukārt novērtējuma “Iesācējs” ieguvēji (1,2%), lejupielādējot savos telefonos mobilās aplikācijas, neiedziļinās to saturā, kā arī nepietiekami izvērtē publisko Wi-Fi tīklu drošību. 

Jāpiebilst, ka novērtējumu “Bezbailīgais sērfotājs” biežāk ieguvuši lietotāji vecumā virs 50 gadiem. Turklāt, lai arī kopumā vīrieši šajā testā biežāk ieguvuši augstāko novērtējumu, minētajā vecuma grupā labākas zināšanas kiberdrošības jautājumos ir uzrādījušas sievietes.

Detalizētāka informācija par lietotāju tipiem pieejama pievienotajā infografikā.
Pārliecināties par to, cik apdomīgi ikdienā tiek lietots internets, joprojām var ikviens interesents, aizpildot drošības testu: https://drosibastests.bite.lv/

kiberdrosiba_infografika
 

Kaspars Buls: Kāpēc uzņēmumiem mērķtiecīgi jāievieš IKT risinājumi

Noskaidrots veiksminieks, kurš Bites akcijā laimējis viedo putekļu sūcēju

E. Kaševska: Krīzes apstākļos vadītājam jābūt priekšplānā

Par 40% palielinājies laiks, ko iedzīvotāji velta video skatīšanai

BITE nodrošinās vērienīgu IKT infrastruktūru IIHF Pasaules Čempionātam Hokejā 2021 Rīgā

Noskaidroti laimētāji Bites klientu akcijā!

Noskaidrots veiksminieks, kurš Bites akcijā ticis pie televizora

Kaspars Buls: prasīga sabiedrība liek operatoriem strādāt gudrāk

5 tehnoloģiju jaunumi, kuri drīz varētu kļūt par mūsu ikdienu?

Izmaiņas Go3 TV kanālu sarakstā

BITE uzstādījusi savas pirmās 5G bāzes stacijas reģionos - Jelgavā un Valmierā

Kādām digitālām prasmēm 2021. gadā ir jābūt ikviena cilvēka “kabatā”?

BITES 5G tīkls ir pirmais Latvijā, kurā SAMSUNG ierīces darbojas komercrežīmā

Mobilā interneta patēriņam palielinoties par 83%, BITE audzē tīkla kapacitāti

Noskaidrots veiksminieks, kurš Bites akcijā ticis pie televizora

BITE Rīgas centrā atklāj līdz šim lielāko 5G bāzes staciju skaitu vienkopus

Kaspars Buls: Ekonomikas restartam būs svarīga 5G infrastruktūra

Aptauja: iedzīvotāji šogad turpinās Ziemassvētku tradīcijas, taču eksperti kopā būšanai mudina izmantot tehnoloģijas

Uzsākta uzņēmuma “Latnet” pilnīga integrācija “Bite Latvija”

BITE decembrī pilnībā finansēs biedrības “Dr. Klauns” darbību

Aptauja: pandēmija Ziemassvētkus nav atcēlusi, Latvijā un pasaulē tiem gatavojas ļoti laicīgi

Kā digitālā revolucionāru paaudze mainījusi mūsu ikdienu?

Aptauja: Vecāki uzskata, ka visatļautība interneta vidē ir vainojama pie kibermobinga

Gada pirmajā pusē biežākie kiberdraudi - mērķēta pikšķerēšana, ļaunatūras un DDoS uzbrukumi

Vecāku aptauja: kibermobings notiek biežāk, bet bērni nevēršas pēc palīdzības baiļu dēļ

Aptauja: Latvijas iedzīvotāji visbiežāk par neierašanos uz vizīti nepaziņo medicīnas iestādēm

Jauna aptauja: 57% vecāku zināšanas par kibermobingu aizvien ir zemas

Kāpēc Covid-19 ierobežojumu dēļ bērnu ikdienas pārraudzībā pieaug tehnoloģiju loma?

Eksperti: sociālajos medijos izplatās bīstama tendence riskēt ar dzīvību un veselību “like” dēļ

15 gadu laikā BITE ir kļuvis par straujāk augošo mobilo sakaru operatoru Latvijā

Pārejot uz digitalizāciju, pieaudzis pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem

BITE aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem, ļaujot aplikācijām piekļūt telefona funkcijām un datiem

Asociācija: sociālais fons nedrīkst apdraudēt bērnu iekļaušanos skolā un vēlmi mācīties

Par ManaBite akciju “Dari ērtāk un laimē”

Investējot 50 000 eiro, Liepājā atver “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

Aptauja: vairāk nekā 50% skolēnu un 88% vecāku gaida skolas gaitu atsākšanos klātienē

BITE: šobrīd mobilo datu patēriņš ir saglabājies ārkārtējās situācijas laika līmenī

Investējot 5,5 miljonus eiro, BITE šī gada pirmajā pusgadā uzstādījis 24 jaunas bāzes stacijas

Aptauja: 40% uzskata, ka pozitīvs piemērs mudina otram palīdzēt

“BITE One IT” uzsāk piedāvāt virtuālos privātos serverus

75% iedzīvotāju uzskata, ka Covid-19 krīze ir saliedējusi sabiedrību

Kādēļ tagad ir jāapsver garāks atvaļinājums?

Kas vecākiem ir jāizstāsta bērniem par drošu “TikTok” lietošanu un kas jādara pašiem?

Eksperts iesaka 5 praktiskas mobilās lietotnes Līgo svētku plānošanai

Pēc krīzes ir jāmeklē zelta vidusceļš darbam birojā un attālināti

Covid-19 dēļ dramatiski krities labdarības organizāciju saņemto ziedojumu apjoms

Stabiliem IKT risinājumiem ir izšķiroša loma biznesa darbības uzturēšanā

Kā krīze liek pārprofilēties?

Pandēmijas laikā strauji pieaugusi iepazīšanās aplikāciju un spēļu popularitāte

Investējot vairāk nekā 200 000 eiro, BITE stiprina tīklu Latgalē un pierobežā

BITE: tiks sekmēta iedzīvotāju digitālo prasmju attīstība un nostiprināšana

BITES apgrozījums pērn audzis par 6,2%

#Newnormal – rītdienas uzvarētāju darba modelis

BITE: ārkārtējās situācijas laikā skatītākais saturs – ziņas un ģimenes piedzīvojumu filmas

Kā krīzes situācijā nezaudēt personīgu pieeju darbiniekiem

BITE klientiem dāvina papildus 10 GB interneta – mācībām, darbam, saziņai ar mīļajiem

Padomi, kā Covid-19 pandēmijas laikā pasargāt sevi no krāpniecības internetā

5 padomi ergonomiskam darbam un mācībām no mājām

Sargot veselību, iesaka mazgāt ne tikai rokas, bet arī viedierīces

BITE ārstniecības personālam sakaru pakalpojumus trīs mēnešus sniegs bez maksas

Saistībā ar ārkārtas situāciju valstī, no 16. marta slēdz visus BITES salonus

Attīstot “OneIT” konceptu, BITE piedāvās fiksētos telefona sakarus

BITE Latvija – sestā iekārojamākā darba vieta Latvijā un “Gada izaugsme 2019”

BITE: par 45% palielinājies pieprasījums pēc viedtālruņiem ar izteikti lieliem ekrāniem

Konkurences padome atļauj BITEI iegādāties telekomunikāciju uzņēmumu “Baltcom”

78% Latvijas iedzīvotāju atliek mobilo ierīču operētājsistēmu atjauninājumus

BITE izsludina pieteikšanos iespējai kļūt par Pasaules čempionāta hokejā reportieri

5 mobilās aplikācijās, kas lieti noderēs pārīšiem

BITE veic zīmola modernizēšanu, padarot to atbilstošāku mūsdienu prasībām

67% darbinieku ir sabojājuši darba devēju izsniegtas mobilās ierīces, tās nometot

BITE šogad stiprinās tīklu lielākajās Latvijas pilsētās un reģionos, investējot 10% no apgrozījuma

BITE: Pērn par 40% palielinājies lielo biznesa klientu skaits

2019. gada pirktākās ierīces: viedtālruņi ar lieliem ekrāniem un viedpalīgi

Balansu uzņēmumā var ieviest tikai tad, ja vadība ir šīs idejas vēstneši

5 izplatīti pieaugušo mīti par kibermobingu

56% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pārdāvināt dāvanas ir nepieklājīgi

Šobrīd publiskajos iepirkumos iekļauj pat 10 gadus novecojušas prasības

BITE šogad palielinājusi tīkla jaudu reģionos par 83%

Aptauja: 24% vecāku vismaz reizi nedēļā nevar sazvanīt savu bērnu, paliekot neziņā par viņa atrašanās vietu

Kā pareizi “ieziemot” jeb uzglabāt elektroskūteri ziemā?

Aptauja: 56% vecāku Latvijā neapzinās kibermobinga atstāto seku nopietnību

Tendence - ilgtspējīgi viedierīču lietošanas paradumi Latvijā nostiprinās pakāpeniski

Kāpēc ar algu darbinieku motivēšanā un noturēšanā vairs nepietiek?

BITE: integrētie pakalpojumi ļāvuši par 15% palielināt biznesa klientu portfeli

BITE pirmā Latvijā sāk piedāvāt viedpulksteņus ar eSIM un mobilā tīkla pieslēgumu

“BITE Latvija” noslēdz līgumu par uzņēmuma SIA “Baltcom” kapitāldaļu iegādi

LATNET paplašina darbību inovatīvu IT drošības projektu īstenošanā

BITE izglītojošā izstādē skaidros par 5G un kliedēs bažas par tā ietekmi

BITE Latvija kļūst par Ārvalstu investoru padomes Latvijā biedru

Kā pedagogiem uzsākt sarunu ar skolēniem par kibermobingu, integrējot to mācībās?

Kā un kāpēc darba vidē iekļaut vecāka gadagājuma kolēģus?

BITE: šogad sešas reizes palielinājies pieprasījums pēc viedpalīgiem

Vasaras festivālos vislielākais mobilā interneta patēriņš bijis festivālā “Summer Sound”

BITE šogad investēs 150 000 eiro darbinieku 3. līmeņa pensiju fondu iemaksās

45% viedtālruņu īpašnieku turpina izmantot telefonu ar saplēstu displeju

Latvijas iedzīvotāju izmantotais mobilo datu apjoms Eiropas Ekonomiskajā zonā kāpis simts reizes

Uzņēmēji pagaidām neapzinās IKT risinājumu lomu klientu servisā

Klientu apkalpošanā strauji pieaug digitālo pakalpojumu izmantošanas īpatsvars

Šogad ar 4G+ tehnoloģiju tiks aprīkoti vairāk nekā 40% BITES tīkla

Kāpēc internets ir kopīga rūpe un kibermobinga mazināšanā jāiesaistās ikvienam?

Šogad par 46% palielinājies interneta patēriņš mobilajās ierīcēs ārvalstīs

Šogad trīs reizes palielinājies antivīrusa fiksēto drošības risku skaits

Investējot 100 000 eiro, BITE izstrādājusi mobilo aplikāciju “ManaBite”

Pieci ekspertu padomi, kā bērniem un pusaudžiem reaģēt uz kibermobingu

Kādas tehnoloģijas ņemt līdzi atpūtas braucienos un kur doties? Atbild slavenības

Ar mērķi veicināt 5G attīstību Latvijā un Lietuvā “BITES Grupa” un “Tele2” dalīs tīkla infrastruktūru

Praktiski padomi, kā izvēlēties elektroskūteri un braukt ar to droši

Latvijas hokeja fanus raksturo uzticība savai komandai un skaļa balss

Hokeja fani pārbauda savu jaudu un uzmundrina Latvijas hokeja izlasi pirms pasaules čempionāta

Eksperti: tikai saskaršanās ar biznesa riskiem rosina uzņēmējus ieviest integrētus IKT risinājumus

Hokeja fani: viens no galvenajiem Latvijas hokeja izlases panākumu avotiem – labs ritms

BITES apgrozījums pērn sasniedza 106,3 miljonus eiro

Vairāk nekā puse iedzīvotāju fanos par Latvijas hokeja izlasi Pasaules čempionātā hokejā

BITE noslēdz klientu apkalpošanas centru digitalizācijas projektu

Visaktīvāk mobilo internetu viedtālruņos izmanto kurzemnieki

Noslēgts “Latnet” reorganizācijas process

Praktiski ekspertu padomi, kā runāt ar bērnu par kibermobingu

Lai izglītotu par kibermobingu, Rīgas Hanzas vidusskolā organizē Kiberdienu skolēniem

BITES tīkla jauda šogad tiks palielināta par 53%

Mobilo ierīču lietotājiem bīstamākās kaitnieciskās programmatūras

BITE dubulto pārdošanas apjomus internetā

BITE pērn investējusi 100 000 eiro darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā

Desmit pazīmes, kas var liecināt, ka bērns cieš no kibermobinga

Eksperts: Vai viedtālruņa iebūvētā atmiņa var izmainīt pasauli?

BITE: 45% mobilā interneta apjoma tiek patērēti lielākajos sociālajos tīklos – “Youtube” un “Facebook”

Kā parūpēties par papildu romantikas devu attiecībās, izmantojot modernās tehnoloģijas?

Kā digitālās tehnoloģijas palīdz uzlabot biznesa efektivitāti: praktiski padomi uzņēmējiem

Tendence: pieprasītākās mobilo telefonu krāsas ir melna, zila un zelta

Eksperti: pieaugušie internetā bieži vien pieļauj tās pašas kļūdas, kuras bērni

5 populārākās mobilās aplikācijas, kas ierobežo viedtālruņa lietošanu auto vadīšanas laikā

Jauna tendence - dārgi viedtālruņi sīvi konkurē ar lētākām ierīcēm

Kā pagarināt mobilā telefona mūžu aukstā laikā?

Svētkos mobilā interneta patēriņš pieaug divas reizes

Kas raksturo Latvijas iedzīvotāju "Paldies!" teikšanas kultūru?

Svētkos strādājošo piedzīvojumi darbā: liek no jauna noticēt Ziemassvētku vecītim

Kā vislabāk iemūžināt skaistākos svētku mirkļus ar viedtālruni?

Eksperti: Darbinieki kļūst aizvien vērtīgāki

Aptauja: īpašu “Paldies!” par darbu svētkos visvairāk ir pelnījuši mediķi

Praktiski padomi, kā parūpēties par tehnoloģisku Ziemassvētku dāvanu drošību

Apvienojas "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

Eksperts: 5G tehnoloģijas biznesam ļaus būt efektīvākam un straujāk attīstīties

Kas jāņem vērā vecākiem, runājot par kibermobingu ar digitālajiem bērniem?

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību