Eksperti: efektīvs bizness nav iedomājams bez pārdomātu tehnoloģisko risinājumu ieviešanas

LTRK seminārs | Bite

Vairāk nekā 80% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atzīst, ka viedtālrunis ir kļuvis par primāro piekļuves punktu internetam, liecina “Google Consumer Barometer dati”. Līdz ar to mobilās tehnoloģijas un ierīces ikdienā ir tik klātesošas, ka būtiski ietekmē gan lietotāju paradumus, gan biznesa procesus, gan komunikāciju ar klientiem. 

Tādēļ uzņēmējiem vairs nav citas iespējas, kā vien mainīt pieeju digitālai komunikācijai un ieviest pārdomātus tehnoloģiskos risinājumus. 

Lai iedrošinātu uzņēmējus plašāk lietot tehnoloģiju sniegtās iespējas, mobilo sakaru operators BITE sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) Daugavpilī rīkoja semināru, kurā tehnoloģiju un komunikācijas eksperti stāstīja par dažādiem praktiskiem risinājumiem mobilo tehnoloģiju laikmetā, kā arī par iespējām parūpēties par uzņēmuma un klientu datu drošību. 

“Daugavpils ir aktīva pilsēta, tādēļ novērtējam uzņēmēju interesi par moderno tehnoloģiju izmantošanu sava biznesa attīstībā. Faktiski to mēs arī redzam savā statistikā – mobilo datu patēriņš Bites tīklā Latgalē aug visstraujāk, Daugavpilī tas gada laikā pieaudzis par 85%, 2018.gada janvārī sasniedzot 32 terabaitus,” saka mobilo sakaru operatora BITE mārketinga direktore Diāna Šmite. 

Internetam lietotāji visbiežāk pieslēdzas ar viedtālruni 
Ir acīmredzami, ka viedtālrunis kļūst par primāro ierīci, kuru cilvēki izmanto, lai pieslēgtos internetam. Tā iespaidā mainās lietotāju paradumi. Proti, ja agrāk internetu tālrunī vairāk izmantoja izklaidei un saziņai, tagad būtiski pieaug to lietotāju skaits, kas šādā veidā meklē informāciju uzņēmumu mājas lapās vai iepērkas.

Tādēļ uzņēmējiem ir jārada tāda digitālā vide, kas nodrošina patērētājiem pozitīvu lietošanas pieredzi neatkarīgi no izmantotās ierīces. 

“Viedtālrunis, planšetdators, klēpjdators – klientiem paredzētajam saturam, tostarp informācijai par produktiem, iespējām iepirkties un sazināties ar uzņēmumu ir jābūt vienlīdz ērti lietojamam ikvienā ierīcē. Proti, saturs jāpielāgo ekrānam. Vienlaikus uzņēmējiem ir jādomā par atsevišķu funkciju pielāgošanu tieši mobilajam tālrunim, jo straujais mobilo datu patēriņa pieaugums norāda uz nozīmīgu biznesa potenciālu. Mēs droši savā ikdienā varam ieviest jaunu terminu – mobilie pircēji, uzņēmējiem jābūt tiem gataviem,” uzsver Šmite. 

Kā piemēru viņa min portālā manabite.lv veiktos lietojamības uzlabojumus. Vietnē tika vienkāršota reģistrācijas datu ievade, lietotāju autentifikācija, uzlabota ātrdarbība un ieviesta moderna sīkdatņu (cookies) politika. Un jau vasarā 45% pirkumu BITES digitālajās platformās veikti no mobilajām ierīcēm.

Pārāk sarežģīts apmaksas un autentifikācijas process ir viens no iemesliem, kura dēļ klienti nereti pārtrauc iepirkšanos. Ja to vienkāršo, tad rezultāti ir acīmredzami. Tāpat lietotāju nepacietība ir svarīgs iemesls, lai uzņēmēji domātu, piemēram, par interneta mājas lapas ātrdarbību. 

Licencētu datorprogrammu lietošana uzlabo kiberdrošību 
Tehnoloģiju eksperti norāda, ka digitālā un mobilā komunikācija nebūs veiksmīga un efektīva, ja netiks domāts par kiberdrošības risku novēršanu. Un tie var slēpties apstākļos, par kuriem pirmajā brīdī pat neiedomājamies. 

“Joprojām teju puse lietotāju izmanto nelicencētas datorprogrammas, tostarp “Microsoft” programmas. Cita starpā tas nozīmē, ka e-pasts ir daudz vieglāk uzlaužams un dati pakļauti daudz lielākam nozagšanas riskam,” atzīst tehnoloģiju uzņēmuma “Squalio Group” pārstāvis Toms Žunna. 

Legāli nopirkta programmatūra ir pavisam vienkārša lieta, kura palīdz aizsargāt uzņēmuma un tā klientu datus. Tāpat lietojumprogrammu ražotāji domā par dažādiem drošības risinājumiem un atbilstību jaunākajiem normatīvajiem aktiem, viņš uzsver. Tā, piemēram, “MS Office 365” dati glabājas mākoņserverī, kur jau automātiski tiek ievēroti Vispārīgās datu aizsardzības regulas principi.

Vadītājiem jāpalīdz darbiniekiem adaptēties jaunieviestajām tehnoloģijām
“Ieviešot jaunas tehnoloģijas, uzņēmēji sastaps tūlītējus ieguvumus, bet darbinieki – apgrūtinājumus, jo paradumu maiņa prasa laiku. Šis ir tieši tāds pats pārmaiņu vadības process kā daudzi citi. Lai tas būtu veiksmīgs un darbinieki atbalstītu, ir jāpievērš liela uzmanība iekšējai komunikācijai, proti, jāiepazīstina ar ieguvumiem, jānodrošina apmācība un jārada motivācija,” skaidro komunikācijas aģentūras “PublicID” vadītāja Antra Bork-Ržečicka. 

Kā piemēru viņa min projektu plānošanas rīka “Teamwork” ieviešanas gaitu. Sākotnēji efektivitāte nebija apmierinoša, radās kļūdas, jo ne visi darbinieki vienlaicīgi adaptējās jaunajiem darba plānošanas apstākļiem. Argumenti bija gan racionāli – tehnoloģiju pratība, gan iracionāli – radošo cilvēku bažas par pārāk lielu kontroli. Tas tika novērsts ar ieguvumu komunikāciju. Proti, efektīvāka laika plānošana, prognozējami darba apjomi un iespēja pārdalīt slodzes bija visiem saprotams un sasniedzams mērķis. 

Tādējādi ir acīmredzami, ka pat nelieli uzlabojumi tehnoloģiju lietošanā var sniegt būtiskus labumus un palīdzēt risināt efektivitātes problēmas.

BITE un "Huawei" nostiprina sadarbību

BITE turpina sadarbību ar LHF arī jaunajā hokeja sezonā

BITE tīkla un pakalpojumu modernizēšanā reģionos šogad investējusi 8 miljonus eiro

Kā sagatavot “garšīgu” CV un motivācijas vēstuli? Ieteikumi jaunajiem profesionāļiem

BITE investē 50 000 eiro klientu apkalpošanas centra modernizēšanā Bauskā

Četras lietas, kas jāzina par “geimingu”

Viedtālruņi un kiberdrošība - populāri mīti un patiesības

Sešas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs papildināt zināšanas

BITE kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā sāk piedāvāt “Apple” ražotāja risinājumus biznesam

"Jauno talantu dienas" - iniciatīva jauniešu talantu attīstības un karjeras izaugsmes veicināšanai

Pieci iemesli, kas padara "iPhone" par kulta preci

Aptauja: Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs ceļo bez apdrošināšanas

Piecas mobilās spēles darba produktivitātes uzlabošanai

Investējot 100 tūkstošus eiro, Daugavpilī atklāj pirmo reģionālo “BITES Jauno tehnoloģiju parku”

5 praktiski padomi, kā parūpēties par bērnu drošību masu pasākumos

Aizvien biežāk mājas internetam cilvēki izvēlas jaudīgu mobilo pieslēgumu

BITE un “Compensa” sāk piedāvāt nepārtraukto ceļojuma apdrošināšanu

Piecas noderīgas aplikācijas dziedāšanas iemaņu uztrenēšanai

Kā sabiedrībā zināmi vecāki rūpējas par savu bērnu drošību?

Sagatavo viedtālruni ceļojumam un atpūties bez raizēm

Noderīgi aksesuāri viedtālruņiem košāko vasaras mirkļu ķeršanai

Latvijā vecākus visvairāk uztrauc svešinieku radīti apdraudējumi bērniem

Četri radoši Latvijas zīmoli, ko ir vērts atbalstīt

Brāļi Bukarti u.c. hokejisti atklāj, kādas fanu aktivitātes viņu uzmundrina visvairāk

Bērns viens pats mājās - kā parūpēties par drošību?

Fanošanas paradumi mainās: katrs trešais seko līdzi hokeja aktualitātēm mobilajās ierīcēs

Uzņēmējus kibernoziegumi uztrauc vairāk nekā vandālisms un zādzības

Pieredzējušu Latvijas hokeja līdzjutēju TOP 10 fanošanas padomi

BITE turpina investēt tīkla pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos – atklātas septiņas jaunas 4G bāzes stacijas

Trešā daļa Latvijas hokeja fanu uzskata: galvenais ir piedalīties, nevis uzvarēt

BITE plāno ieguldīt tīkla infrastruktūrā aptuveni 10 miljonus eiro

Latvijas hokeja fani: Pasaules čempionāts hokejā ir tradīcija, kas vieno

Tendence: uzņēmēji novērtē mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības, tomēr izmanto tās nelabprāt

Video satura patēriņš mobilajās ierīces pieaug, BITE turpina stiprināt tīkla kvalitāti un kapacitāti

"BITE Latvija" iegādājusies "Stream Networks" un "LATNET Serviss"

BITE sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – gudro video novērošanu mājoklim un biznesam

Mobilie risinājumi Valentīndienas noskaņās

Mobilo sakaru lietojums viesabonēšanā Eiropā turpina palielināties

Pieaug mobilo aplikāciju loma biznesā

Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

BITE papildinājusi viedtālruņu klāstu ar moderno “Samsung Galaxy A8”

BITE aktīvi paplašina 4G interneta pārklājumu

Aicinājumam iepriecināt svētkos strādājošos atsaucas vairāki tūkstoši iedzīvotāju

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju tuviniekus Ziemassvētkos sveic ar mobilā telefona starpniecību

Mobilās aplikācijas - aizraujošam Ziemassvētku gaidīšanas laikam

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos

Aptauja: svētku brīvdienās strādās katrs desmitais

10 noderīgas mobilās aplikācijas izdevīgiem pirkumiem internetā

BITE pārklājuma paplašināšanā Latvijas reģionos šogad investējusi vairāk nekā 3 miljonus eiro

Piecas viedierīces, ar ko pārsteigt tehnoloģiju cienītājus Ziemassvētkos

Talsos atklāts modernizēts BITES klientu apkalpošanas centrs

Eksperti iesaka, kā atpazīt viltotas mobilās aplikācijas un iepirkties droši

BITE iesaka, kā ar viedtālruņa palīdzību izveidot svētkos efektīvu gaismas objektu

“Stream Networks” un tā meitasuzņēmums “LATNET Serviss” pievienosies “BITES Grupas” uzņēmumiem

Padomi jaunajiem uzņēmējiem drošas digitālās biznesa vides veidošanā

BITE atklāj jau trešo jauno tehnoloģiju parku un uzsāk “iPhone X” tirdzniecību