Vidējā atlīdzība par rēķina apdrošināšanas gadījumu ir 81 eiro mēnesī

Vairāk nekā puse jeb 51 % klientu rēķina apdrošināšanas gadījumu pieteikuši darba zaudēšanas dēļ, savukārt slimības gadījumos atlīdzību pieprasījuši 33 % klientu, liecina elektronisko sakaru un IKT pakalpojumu sniedzēja “Bite Latvija” dati par rēķina apdrošināšanas pakalpojuma izmantošanu 2024. gadā. Kopumā visaugstākais apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits saņemts februāra mēnesī, ko var skaidrot ar paaugstinātu traumu risku un slimību izplatību ziemas mēnešos.
2023. gada nogalē “Bite Latvija” uzsāka piedāvāt jaunu pakalpojumu – rēķina apdrošināšanu. Šis pakalpojums nodrošina, ka neparedzētu apstākļu gadījumos, piemēram, ilgstošas slimības, bērna aprūpes vai darba zaudēšanas situācijās, klienti var saņemt atlīdzību abonēto telekomunikāciju pakalpojumu apmaksai un turpināt to izmantošanu bez pārtraukumiem.
Dati par 2024. gadu liecina, ka lielākā daļa jeb 51 % apdrošināšanas atlīdzību izmaksātas par gadījumiem, kuros klienti zaudējuši darbu un tādēļ nav varējuši apmaksāt rēķinus par telekomunikāciju pakalpojumiem. Vairāk nekā trešdaļa jeb 33 % atlīdzību izmaksātas par gadījumiem, kuros klienti nav spējuši apmaksāt rēķinus ilgstošas slimības dēļ. Tikmēr 14 % izmaksāto atlīdzību bija saistītas ar traumām, savukārt 2 % atlīdzību pieprasītas bērna aprūpes dēļ, kad cilvēkiem ir bijušas ierobežotas iespējas strādāt un saņemt plānotos ikmēneša ienākumus, lai veiktu rēķinu apmaksu. Kopumā 2024. gada laikā izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību summa sasniegusi 6349 eiro.
“Ieviešot šo pakalpojumu, mūsu mērķis bija sniegt atbalstu iedzīvotājiem finansiāli sarežģītos un neparedzētos brīžos, kas saistīti, piemēram, ar darba zaudēšanu vai veselības jautājumiem. Vidējā izmaksātā atlīdzība par katru apdrošināšanas gadījumu pērn ir 81 eiro mēnesī, un dati par pirmo gadu apliecina, ka pakalpojums sniedz nepieciešamo atbalstu. Turklāt klientu interese par šo pakalpojumu ir ievērojami augusi – ceturtajā ceturksnī noslēgto polišu skaits pieauga par 20 % salīdzinājumā ar trešo ceturksni. Ir skaidrs, ka brīdī, kad cilvēkam ienākumu nav un visi ikmēneša izdevumi ir rūpīgi jāizvērtē, rēķina apdrošināšana ir nozīmīgs atbalsts, jo iespēja sazināties, operatīvi iegūt nepieciešamo informāciju jebkurā laikā un vietā, izmantojot mobilo sakaru pakalpojumus, ir kritiski svarīga nepieciešamība ikviena iedzīvotāja dzīvē,” komentē Uldis Verners, “Bite Latvija” privātpersonu segmenta vadītājs.
U. Verners papildina, ka visbiežāk atlīdzību pieteikumi saņemti februārī, ko var skaidrot ar paaugstinātu traumu risku un slimību izplatību ziemas mēnešos. Turklāt teju 20 % no visiem apdrošināšanas gadījumiem ilga maksimālo termiņu – sešus mēnešus, piemēram, gadījumos, kad konstatēts lūzums vai cilvēkam bija grūtības atrast darbu.
Daži no gadījumiem, kuros piešķirta atlīdzība darbnespējas dēļ, ietver traumas, kas radušās kritienu rezultātā, kā arī nopietnus veselības stāvokļus, kuri prasījuši medicīnisku iejaukšanos vai operācijas. Tostarp reģistrēti gadījumi ar politraumām, lūzumiem, amputācijām un citiem ievainojumiem, kas prasīja ilgstošu atveseļošanos.
“Bite Latvija” rēķina apdrošināšana sedz pieslēguma ikmēneša maksu, “Go3 Bite” abonēšanas maksu, interneta ikmēneša maksu, nomaksas ierīces ikmēneša maksājumu, ierīces un ekrāna apdrošināšanu, “Antivīruss Plus” pakalpojuma izmaksas. Pakalpojums ir pieejams ikvienam “Bite Latvija” klientam vecumā no 18 līdz 64 gadiem, kuri ir abonējuši balss tarifu plānu.
Rēķina apdrošināšanas pakalpojums tiek nodrošināts sadarbībā ar apdrošināšanas uzņēmumu “Quantum Leben” un prasību administratoru – “AON Baltic” Latvijas filiāli.