“Bite” atklāj pirmo klientu apkalpošanas centru, kas piekļūstams cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem
Pirmā piekļūstamā “Bite” klientu apkalpošanas centra atklāšanā piedalījās vairāki paralimpieši, tai skaitā paravieglatlēts Emīls Dzilna, kā ratiņkērlinga lielās komandas un jauktās pāru komandas sportisti Agris Lasmans un Poļina Rožkova, kura vienlaikus strādā Labklājības ministrijā, konsultējot vides un informācijas piekļūstamības jautājumos. Paralimpieši ne vien izmēģināja piekļūstamo klientu apkalpošanas centru un tajā integrētās jaunās iekārtas, bet arī sniedza ieteikumus vēl pieejamākas vides veidošanai.
Atklājot piekļūstamo klientu apkalpošanas centru, “Bite” ģenerāldirektors Arunas Mickevicius atgādināja par uzņēmuma apņemšanos ilgtermiņā atbalstīt Latvijas Paralimpisko komiteju, kopā ar “TV3 Grupa” kļūstot par vienu no tās ģenerālajiem partneriem, un uzņēmumā kopumā veidot iekļaujošāku vidi visiem cilvēkiem, tai skaitā, cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem un vecāka gadagājuma cilvēkiem.
“Viena no Bites vērtībām ir rūpes par cilvēkiem, tāpēc šogad esam apņēmušies veidot vēl iekļaujošāku un piekļūstamāku vidi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Vārdiem ir jāpārtop darbos, un jau šobrīd esam uzsākuši vairākas nozīmīgas iniciatīvas, tai skaitā digitālās vides, klientu apkalpošanas centru, kā arī darba vides pielāgošanu cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem. Pirmā piekļūstamā klientu apkalpošanas centra atklāšana ir skaidrs signāls, ka Bitei ir svarīgi veidot piekļūstamu un atvērtu vidi ikvienas apmeklētājam. Kopumā plānojam, ka līdz maija beigām Rīgā, Liepājā un Daugavpilī jau desmit Bites klientu apkalpošanas centri būs piekļūstami ikvienam,” skaidro “Bite” ģenerāldirektors Arunas Mickevicius.
Izmēģinot jaunatklātā klientu apkalpošanas centra iespējas, ratiņkērlinga sportiste Poļina Rožkova atzina: “Šī Bites iniciatīva dod pārliecību, ka sabiedrībā arvien vairāk tiek atzītas un novērtētas mūsu tiesības, ļaujot pilnvērtīgi piedalīties ikdienas dzīvē, kaut vai daudziem tik ikdienišķā procesā kā telekomunikāciju pakalpojumu un mobilo ierīču iegāde. Es ļoti ceru, ka arī citi uzņēmumi pārņems šādas iniciatīvas arvien aktīvāk, neaizmirstot, ka fiziskā un digitālā piekļūstamība ir tikai viens no vides un informācijas piekļūstamības aspektiem visiem cilvēkiem, tai skaitā ar dažāda veida funkcionālajiem traucējumiem.”
Arī modes un izklaides centra “Rīga Plaza” pārvaldnieka “Colliers” aktīvu pārvaldes direktore Irīna Toropova augstu vērtē uzņēmuma centienus radīt iekļaujošāku vidi, cerot, ka tie veicinās sabiedrības izpratni un cieņu pret dažādām sabiedrības grupām, kā arī iedvesmos citus uzņēmumus pārmaiņām.
“Mums kā sabiedrībai jākļūst pieņemošākai un jāveido iekļaujošāka vide. Arī mēs esam spēruši pirmos soļus šajā virzienā, lai rūpētos par ikviena cilvēka vajadzībām. Pielāgojām koplietošanas telpas cilvēkiem ar kustību traucējumiem un ieviesām kluso stundu, lai atbalstītu tos, kuri cīnās ar trauksmi un mentālās veselības problēmām. Apņemamies turpināt iesākto, lai veidotu ērtu vidi visiem sabiedrības locekļiem,” stāsta I. Toropova.
Savukārt ieskicējot “Bite” nākotnes plānus, turpinot strādāt pie uzņēmuma vides, informācijas un pakalpojumu piekļūstamības veicināšanas cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem, A. Mickevicius klientu apkalpošanas centra atklāšanas laikā norādīja: “Mūsu mērķis ikdienas darbā un attiecībās ar darbiniekiem, klientiem, partneriem un sabiedrību ir radīt pievienoto vērtību un būt atbildīgiem. Paralēli klientu apkalpošanas centru pielāgošanai šobrīd uzsākta arī Bites biroja Rīgā, Uriekstes ielā 2A pielāgošana cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, tostarp izveidota tiešsaistes mācību programma, lai apmācītu mūsu kolēģus darbam cilvēkiem ar invaliditāti. Tāpat izstrādāts plāns jaunu kolēģu ar invaliditāti pieņemšanai darbā un integrēšanai kolektīvā.”