Tavu personas datu drošība

PAR VIDEONOVĒROŠANU BITES TELPĀS

Kāpēc tiek veikta video novērošana?

Ar mērķi aizsargāt Bites un tās klientu intereses, pēc iespējas ātrāk novērst un atklāt noziedzīgu, pret Biti vai tās īpašumu vērstu nodarījumu, kā arī, lai nodrošinātu personu vitāli svarīgu interešu, tajā skaitā dzīvības un veselības aizsardzību - Bitei ir leģitīmas tiesības apstrādāt personas datus, izmantojot videonovērošanas kameras.

Kas notiek ar video novērošanas iegūtajiem materiāliem?

Bite uzglabā un var veikt darbības ar videoierakstiem vienu mēnesi. Pēc šī termiņa videoieraksti tiek dzēsti.
Iegūtie videoieraksti tiek nodoti SIA ITECH un var tikt nodoti izmantošanai pirmstiesas izmeklēšanas iestādēm, operatīvās darbības subjektiem, valsts drošības iestādēm un prokuratūrai - pierādījumu iegūšanai krimināllietās,  kā arī tiesām, lai iegūtu pierādījumus izskatāmajās lietās.

Jūsu tiesības

Jūs varat vērsties Bitē un pieprasīt piekļuvi Jūsu personas datiem. Pieprasot šādu piekļuvi Jums ir jāsniedz informācija, kas ļauj Jūs nepārprotami identificēt videoierakstā - piemēram, laika posms, kurā Jūs bijāt videonovērošanas kameras redzeslokā.
Jums ir tiesības vērsties Bitē vai Datu valsts inspekcijā www.dvi.gov.lv ar jautājumiem par personas datu apstrādi.
Lai saņemtu plašāku informāciju par klienta personas datu apstrādi un to aizsardzību, Jūs varat vērsties pie Bites datu aizsardzības speciālista. Informācija par Bites datu aizsardzības speciālistu ir pieejama Bites mājaslapā www.bite.lv, sadaļā Jurists lūdza pateikt.

 

 

1. Personas datu apstrādes Pārzinis:
1.1. Personas datu apstrādes Pārzinis ir SIA “BITE Latvija”, reģ.Nr.40003742426, juridiskā adrese Uriekstes iela 2a-24, Rīga, LV-1005, tālrunis 1601 (turpmāk tekstā “Bite”), mājaslapas www.bite.lv, www.manabite.lv.

2. Personas datu Apstrādātājs:
2.1. Apstrādātājs SIA "BITE Latvija Retail", reģ.Nr.50003802801, Uriekstes iela 2a-22, Rīga, ievērojot Bites norādījumus un izmantojot tehniskus un organizatoriskus datu aizsardzības pasākumus, apstrādās Klienta personas datus tādā apmērā un kārtībā, kā to prasa un atļauj Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvie akti. Klienta datus ir tiesīgi saņemt un apstrādāt arī citi Bites personas datu apstrādātāji.

3. Piemērojamie tiesību akti:
3.1. Eiropas Parlamenta un padomes Regula Nr.2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (2016. gada 27.aprīlis).
3.2. Elektronisko sakaru likums.
3.3. Fizisko personu datu aizsardzības likums.

4. Kas ir Privātuma politika?
4.1. Privātuma politika (turpmāk tekstā – “Politika”) sniedz informāciju par to, kā Bite vāc, apstrādā, glabā, kopīgo, dzēš un aizsargā Klienta  personas datus, tādējādi nodrošinot, ka Klienta personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un Klientam pārredzamā veidā. Politika attiecināma uz Klienta personas datiem, jebkuru fiziskas personas datu apstrādi un Klientam sniegto pakalpojumu.  
4.2. Ja Bite atjauninās šo politiku, visas izmaiņas, kā arī Politikas vēsturiskās redakcijas, tiks publicētas Bites mājaslapā www.bite.lv, sadaļā “Jurists lūdza pateikt”.  
4.3. Lai sniegtu Klientam labākus un piemērotākus produktus un pakalpojumus, kā arī, lai nodrošinātu, uzturētu, aizsargātu un uzlabotu esošus produktus un pakalpojumus, Bite apstrādā no pakalpojumu sniegšanas apkopotus datus. 

5. Kādus personas datus apstrādā Bite? 
5.1. Personas datu kategorijas, ko apstrādā Bite, ir atkarīgas no Klienta izmantotajiem produktiem un pakalpojumiem. Bite ir tiesīga apstrādāt šādas personas datu kategorijas šīs Politikas 7.punktā norādītājiem nolūkiem:
5.1.1. vārds, uzvārds, personas kods/ dzimšanas datums, korespondences adrese, telefona numurs un e-pasta adrese;
5.1.2. bankas dati;
5.1.3. personu apliecinošo dokumentu dati (dokumenta numurs, izdošanas datums un vieta, utt.);
5.1.4. komunikācijas dati – zvana ieraksts Bites atbalsta komandai, e-pasts, vēstule vai cita informācija, kas saistīta ar Klienta komunikāciju ar Biti;
5.1.5. dati, kurus Klients pats paziņo Bitei;
5.1.6. videonovērošanas ieraksti un attēli.
5.2. Bite apstrādā šādus datus par produktu un pakalpojumu izmantošanu šīs Politikas 7.punktā norādītājiem nolūkiem:
5.2.1.    telefona numuri, uz kuriem Klients zvana vai nosūta īsziņas/ telefona numuri, no kuriem Klients saņem zvanus vai īsziņas;
5.2.2.    izsaucēja starptautiskais mobilās galiekārtas (klienta ierīces) identitātes identifikators (jeb IMEI kods);
5.2.3.    klienta IP adreses informācija;
5.2.4.    numura starptautiskā mobilā identitātes identifikatora dati (IMSI);
5.2.5.    datums, laiks un zvana/ īsziņas garums, kuru Klients veic/ nosūta vai saņem, un Klienta atrašanās vieta sakaru brīdī;
5.2.6.    informācija par sniegto pakalpojumu servisa līmeni konkrētajā atrašanās vietā;
5.2.7.    sīkdatnes (tīmekļa vietas pārlūkošanas dati) - dati par Bites mājaslapu (www.bite.lv, www.manabite.lv) (turpmāk tekstā – “Bites mājaslapas”) apmeklēšanu;
5.2.8.    datums, laiks un interneta pārlūkošanas apjoms, atrašanās vieta pārlūkošanas brīdī;
5.2.9.    u.c. personas dati, atkarībā no Klientam sniegtā pakalpojuma veida.

6. Kāds ir Klienta personas datu apstrādes pamats?
6.1. Klienta piekrišana – Klients, kā personas datu subjekts, pats dod piekrišanu personas datu vākšanai un apstrādei noteiktiem mērķiem. Klienta piekrišana tiešā mārketinga nolūkiem, lai izteiktu jaunus un individuālus piedāvājumus, tiks attiecināta uz Bites darbībām pēc E-privātuma regulas stāšanas spēkā. Klienta piekrišana ir viņa brīva griba un patstāvīgs lēmums, kas var tikt sniegts jebkurā brīdī, tādējādi atļaujot Bitei apstrādāt personas datus noteiktajiem nolūkiem. Klienta piekrišana ir tam saistoša, ja tā tiek sniegta mutiski (telefonsarunas laikā pēc Klienta identifikācijas) vai rakstiski (aizpildot veidlapu Bites salonā, nosūtot elektronisko pieprasījumu pēc Klienta identifikācijas vai izmantojot pašapkalpošanās lapu www.manabite.lv). Klientam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu iepriekš sniegto piekrišanu, izmantojot norādītos saziņas kanālus ar Biti. Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā trīs darba dienu laikā. Piekrišanas atsaukums neietekmē apstrādes likumību, kas pamatojas uz piekrišanu pirms atsaukuma.
6.2. Līguma noslēgšana un izpilde – lai Bite varētu noslēgt un izpildīt līgumu ar Klientu, kvalitatīvi sniedzot pakalpojumus un apkalpojot Klientu, tai jāapkopo un jāapstrādā noteikti personas dati, kas tiek savākti pirms līguma noslēgšanas ar Biti vai jau noslēgtā līguma laikā.
6.3. Bites leģitīmas intereses – ievērojot Bites intereses, kuru pamatā ir kvalitatīvu pakalpojumu un savlaicīga atbalsta sniegšana Klientam, Bitei ir tiesības apstrādāt Klienta personas datus tādā apjomā, kāds tam ir objektīvi nepieciešams un pietiekams šīs Politikas 7.1.-7.3.punktā norādītājiem nolūkiem. Par Bites leģitīmajām interesēm ir uzskatāma personas datu apstrāde, veicot tiešu tirgveidību, kā rezultātā Klientam tiek izteikti jauni un/ vai individuāli Bites produktu un pakalpojumu piedāvājumi (sk. arī šīs Politikas 8.2. un 8.3.punktu). Ņemot vērā to, ka Bite ir BITE Grupas uzņēmumu daļa (sk. arī šīs Politikas 12.4.punktu), tai ir leģitīmas intereses apstrādāt savu Klientu datus, nosūtot tos citiem grupas uzņēmumiem iekšējos administratīvos nolūkos, t.sk., lai BITE Grupas uzņēmumu līmenī piedāvātu Klientiem mūsdienu prasībām atbilstošus produktus un pakalpojumus. 
6.4. Juridisko pienākumu izpilde – Bite ir tiesīga apstrādāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības, kā arī sniegtu atbildes uz valsts un pašvaldības likumīgiem pieprasījumiem. 
6.5. Vitālu interešu aizsardzība – Bite ir tiesīga apstrādāt personas datus, lai aizsargātu Klienta vai citas fiziskas personas vitālas intereses, piem., ja apstrāde ir vajadzīga humanitāros nolūkos, dabas stihiju un cilvēka izraisītu, it īpaši, epidēmiju un to izplatīšanās monitoringam vai ārkārtas humanitārajās situācijās (terora akti, tehnogēnās katastrofu situācijās un tml.). 
6.6. Oficiālo pilnvaru izpilde vai sabiedrības intereses – Bite ir tiesīga apstrādāt datus, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot Bitei likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Šādos gadījumos pamats personas datu apstrādei ir iekļauts normatīvajos aktos. 

7. Kādiem nolūkiem Bite apstrādās Klienta personas datus?
7.1. Bite apstrādā personas datus, lai nodrošinātu kvalitatīvu, savlaicīgu un Klientam ērtu apkalpošanu līgumattiecību ar Biti spēkā esamības laikā:
7.1.1. Klienta attiecību (t.sk. attālinātai) vadīšanai, nodrošinot Līgumu noslēgšanu un izpildi, kā arī ar to saistīto procesu realizāciju;
7.1.2. Klienta kredītspējas pārbaudei, lai piedāvātu Klientam jaunus un modernākus produktus un pakalpojumus;
7.1.3. Klienta sūdzību izskatīšanai un atbalsta (t.sk. tehniskā atbalsta) nodrošināšanai saistībā ar sniegtajiem pakalpojumiem;
7.1.4. efektīvas naudas plūsmas pārvaldīšanai, t.sk., Klienta maksājumu un parādu administrēšanai;
7.1.5. Klienta informēšanai par citu Bites grupas uzņēmumu produktiem un pakalpojumiem;
7.1.6. videonovērošanai drošības nolūkiem.
7.2.Bite apstrādā personas datus, lai veicinātu nozares attīstību un piedāvātu jaunus pakalpojumus Klientiem, t.sk.,:
7.2.1. jaunu produktu izveidei un piedāvājumu izteikšanai par tiem;
7.2.2. tirgus analīzes veikšanai un biznesa modeļa attīstībai tiek veikta Bites klientu statistisko datu apstrāde.
7.3. Bite apstrādā personas datus, lai veidotu un uzturētu Bites iekšējos procesus, nodrošinātu dokumentu apriti un citus iekšējos procesus (piem., līgumu un citu dokumentu arhivēšanu) tam nepieciešamā un pietiekamā apjomā. 
7.4. Bite ir tiesīga apstrādāt datus zemāk norādītajiem, kā arī citiem nolūkiem, saņemot no Klienta brīvi sniegtu un nepārprotamu piekrišanu:
7.4.1. Klienta personas datu pārbaude parādvēstures datu bāzēs pirms līguma noslēgšanas, lai novērtētu Klienta spēju izpildīt līguma saistības, savukārt līguma spēkā esamības laikā šāda pārbaude ir nepieciešama, lai piedāvātu Klientam jaunus un modernākus produktus un pakalpojumus;
7.4.2. Bites tēla popularizēšanai tirgū, sūtot Klientam jaukus novēlējumus, piešķirot bonusus, organizējot aptaujas esošo produktu un pakalpojumu uzlabošanai, kā arī jaunu produktu izveidei. 

8. Vai Klientam ir tiesības ierobežot savu datu apstrādi? 
8.1. Klientu personas datu profilēšana kā datu apstrāde:
8.1.1. profilēšana ir jebkura veida automatizēta personas datu apstrāde, kas izpaužas kā personas datu izmantošana nolūkā izvērtēt konkrētus ar fizisku personu saistītus personiskus aspektus, jo īpaši analizēt vai prognozēt aspektus saistībā ar minētās fiziskās personas personīgajām vēlmēm, interesēm, uzticamību, uzvedību, atrašanās vietu vai pārvietošanos;
8.1.2. apstrādājot Klienta personas datus, Bite var veikt profilēšanu, lai sūtītu jaukus novēlējumus, dāvanas, piešķirtu bonusus, veidojot un izsakot individuālus piedāvājumus. Automatizētie individuālie lēmumi tiek pieņemti tikai biznesa nolūkos, un tie neradīs Klientam tiesiskas sekas. Klientam jebkurā laikā ir tiesības iebilst pret automatizēta lēmuma pieņemšanu un nebūt par tāda pieņemtā lēmuma subjektu, informējot par to Biti (sk. arī šīs Politikas 8.3.punkta noteikumus).
8.2. Tiešā tirgveidība un pamats sūtīt Klientam komercpaziņojumus: Bite veic tiešo tirgveidību, izplatot Klientam komercpaziņojumus, lai Klients vienmēr tiktu informēts par jauniem, moderniem un/ vai tieši Klientam izveidotiem produktiem, pakalpojumiem, kā arī īpašiem līguma noteikumiem (piem., atlaidēm) saskaņā ar šīs Politikas 6.3.punktā norādīto personas datu apstrādes pamatu. Klientam ir tiesības jebkurā laikā un bez maksas atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas, informējot par to Biti (sk. arī šīs Politikas 8.3.punkta noteikumus).
8.3. Klientam ir tiesības jebkurā brīdī iebilst pret savu personas datu profilēšanu (sk. 8.1.punktu) vai atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas (sk. 8.2.punktu), par to informējot Biti mutiski (telefonsarunas laikā pēc Klienta identifikācijas, zvanot uz 1601) vai rakstiski (aizpildot veidlapu Bites salonā, nosūtot elektronisko pieprasījumu uz info@bite.lv, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu vai izmantojot pašapkalpošanās lapu www.manabite.lv). Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā trīs darba dienu laikā un var tikt attiecinātas uz daļu vai visiem Klienta lietojumā nodotiem numuriem (atkarībā no Klienta vēlmēm). Izmaiņas neietekmēs personas datu apstrādes likumību pirms šajā punktā norādītiem Klienta iebildumiem un/ vai atteikuma. 

9. Kas ir sīkdatnes un kā Bite var tās apstrādāt? 
9.1. Sīkdatnes ir nelielas teksta datnes, kas tiek izveidotas un saglabātas Klienta ierīcē (datorā, planšetē,  mobilajā telefonā un tml.), apmeklējot Bites interneta vietnes. Sīkdatnes “atceras” lietotāja pieredzi un pamatinformāciju un tādējādi uzlabo Bites mājaslapas vietnes lietošanas ērtumu. 
9.2. Izmantojot sīkdatnes, tiek apstrādāti kopējie lietotāju paradumi un vietnes lietošanas vēsture, diagnosticētas problēmas un trūkumi vietnes darbībā, ievākta lietotāju paradumu statistika, kā arī tiek nodrošināta vietnes funkcionalitātes pilnīga un ērta izmantošana.
9.3. Ja Klients nevēlas atļaut izmantot sīkdatnes, Klients var to izdarīt savas pārlūkprogrammas uzstādījumos, tomēr tādā gadījumā vietnes lietošana var būt būtiski traucēta un apgrūtināta. Saglabāto sīkdatņu dzēšana ir iespējama savas ierīces pārlūkprogrammas uzstādījumu sadaļā, dzēšot saglabāto sīkdatņu vēsturi.
9.4. Bites uzturētās vietnes izmanto funkcionālās, analītiskās, reklāmas un obligātās sīkdatnes. Lai uzzinātu vairāk par sīkdatnēm, lūdzam apmeklēt Bites mājaslapu www.bite.lv, sadaļu “Jurists lūdza pateikt” - “Bite sīkdatņu izmantošanas politika”.

10. Kā Bite iegūst Klienta personas datus?
10.1.Bite iegūst Klienta personas datus, kad Klients:
10.1.1. iegādājas un izmanto Bites produktus vai pakalpojumus (Bites salonos vai attālināti, veicot iepriekšējo Klienta identifikāciju);
10.1.2. pierakstās jaunumu, brīdinājumu vai citu pakalpojumu saņemšanai no Bites;
10.1.3. jautā Bitei plašāku informāciju par Klienta izmantoto produktu vai Klientam pieslēgto pakalpojumu vai sazinās ar Bite saistībā ar sūdzību vai informācijas pieprasīšanu, identificējot Klientu;
10.1.4. piedalās konkursos, loterijās vai aptaujās;
10.1.5. apmeklē vai pārlūko Bites mājaslapas; 
10.1.6. tiek filmēts ar Bites videonovērošanas iekārtam Bites salonos vai ofisā.
10.2. Bite var apstrādāt Klienta personas datus, kas ir saņemti no trešajām personām, ja Klients tam piekritis (piem., no parādvēstures datubāžu turētājiem un tml.). 
10.3. Bite var apstrādāt Klienta personas datus par Klientu no citiem uzņēmumiem, Bites grupas uzņēmumiem un partneruzņēmumiem (sk. šīs Politikas 12.punkta noteikumus).

11. Kāds ir Klienta personas datu apstrādes laiks? 
11.1. Bite apstrādās Klienta personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šādiem apstākļiem: 
11.1.1. ir spēkā Līgums starp Klientu un Biti;
11.1.2. personas datu glabāšanās termiņš ir noteikts vai izriet no Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem;
11.1.3. cik tas ir nepieciešams Bites leģitīmo interešu realizācijai un aizsardzībai;
11.1.4. kamēr nav atsaukta Klienta piekrišana personas datu apstrādei.

12. Klienta personas datu koplietošana
12.1. Lai sniegtu Klientam pakalpojumus, Bite var kopīgot Klienta personas datus ar:
12.1.1. Bites grupas uzņēmumiem;
12.1.2. partneriem vai aģentiem, kas iesaistīti Klientam pasūtīto vai izmantoto produktu un pakalpojumu nodrošināšanā;
12.1.3. parādu piedziņas aģentūrām,  kredītinformācijas birojiem,  parādvēstures datubāzes turētājiem vai citām parādu atgūšanas organizācijām;
12.1.4. cesionāriem - lai nodrošinātu efektīvu naudas plūsmas pārvaldību, Bite ir tiesības cedēt prasījuma tiesības pret parādnieku vai parādniekiem.
12.2. Bitei ir pienākums sniegt informāciju par personas datiem šādām iestādēm un dienestiem: 
12.2.1. tiesībsargājošām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem vai attiecīgās iestādes informācijas pieprasījuma;
12.2.2. palīdzības dienestiem, ja tiek veikts zvans uz ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru 112, tai skaitā eZvans, iekļaujot arī Klienta aptuveno atrašanās vietu.
12.3. Bite izsniegs Klienta personas datus tikai nepieciešamā un pietiekamā apjomā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un konkrētās situācijas objektīviem apstākļiem.  
12.4. Bite patur tiesības nepieciešamības gadījumā nodot Klienta personas datus citiem BITE Grupas uzņēmumiem vai pakalpojumu sniedzējiem, ja tas ir nepieciešams labākam servisam un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanai Klientam. Informācija par BITE Grupas uzņēmumiem, parādu piedziņas aģentūrām, kredītinformācijas birojiem,  parādvēstures datubāzes turētājiem vai citām parādu atgūšanas organizācijām, cesionāriem ir pieejama Bites mājaslapā www.bite.lv, sadaļā “Jurists lūdza pateikt”.

13. Kā Bite aizsargā tās rīcībā esošos Klienta personas datus? 
13.1. Bite nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu Klienta personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, Bite pielieto mūsdienu tehnoloģijas, tehniskas un organizatoriskas prasības, t.sk., izmantojot ugunsmūrus, ielaušanās atklāšanas, analīzes programatūras un datu šifrēšanu.
13.2. Bite rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas Bites vārdā un uzdevumā apstrādā Klienta personas datus, kā arī izvērtē, vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai Klienta personas datu apstrāde notiktu atbilstoši Bites deleģējumam un normatīvo aktu prasībām. Sadarbības partneriem nav atļauts  apstrādāt Klienta personas datus saviem nolūkiem. 
13.3. Bite neuzņemas atbildību par jebkādu nesankcionētu piekļuvi personas datiem un/ vai personas datu zudumu, ja tas nav atkarīgs no Bites, piemēram, Klienta vainas un/ vai nolaidības dēļ.
13.4. Klienta personas datu apdraudēšanas gadījumā Bite paziņos par to Klientam.

14. Kādas tiesības ir Klientam? 
14.1. Vērsties Bitē, lai saņemtu Bites rīcībā esošo personas datu kopiju, izņemot saglabājamos datus Elektronisko sakaru likuma izpratnē.
14.2. Labot visus Bites rīcībā esošos personas datus par sevi, piesakot izmaiņas pašapkalpošanās lapā www.manabite.lv, zvanot par tālruni 1601 vai jebkurā Bites salonā.
14.3. Klientam ir tiesības iegūt informāciju par tām fiziskām vai juridiskām personām, kuras noteiktā laika posmā no Bites ir saņēmušas informāciju par šo Klientu. Bite nesniegs Klientam informāciju par valsts institūcijām, kuras ir kriminālprocesa virzītāji, operatīvas darbības subjekti vai citas institūcijas, par kurām likums aizliedz šādas ziņas izpaust. 
14.4. Pieprasīt dzēst vai ierobežot to personas datu apstrādi, kuru apstrāde vairs nav nepieciešama saskaņā ar nolūkiem, kādiem tie tika vākti un apstrādāti (tiesības “tikt aizmirstam”).
14.5. Klientam ir tiesības uz savu personas datu pārnesamību, mainot elektronisko sakaru operatoru.
14.6. Vērsties Bitē vai personas datu apstrādi uzraugošajā iestādē (Datu valsts inspekcija, www.dvi.gov.lv) sakarā ar jautājumiem par personas datu apstrādi
14.7. Vērsties pie Bites datu aizsardzības speciālista, lai saņemtu informāciju par klienta personas datu apstrādi un to aizsardzību. Informācija par Bites datu aizsardzības speciālistu ir pieejama Bites mājaslapā www.bite.lv, sadaļā “Jurists lūdza pateikt”. 

 

Izdrukas versija dokumentam, kas spēkā no 2018. gada 1. marta
 

Vispārējā datu aizsardzības regula (bieži vien to sauc arī par GDPR, saīsinot no angļu valodas – General data protection regulation) nosaka to, kā dažādi uzņēmumi, iestādes un citas organizācijas apstrādā Tavus un citu privātpersonu datus. 

Tavi un jebkuras citas privātpersonas dati ir visa informācija (sākot ar Tavu vārdu un uzvārdu, personas kodu vai adresi līdz pat pirkstu nospiedumiem un bildēm sociālajos tīklos) par cilvēku, kas ļauj viņu atpazīt.

Latvijā regula stājās spēkā 2016. gada 27.aprīlī, bet ar 2018. gada 25. maiju tiks piemērota un aizstās pašreizējo Fizisko personu datu aizsardzības likumu.

Jā – regula attiecas uz pilnīgi visiem uzņēmumiem, iestādēm un organizācijām, kas apstrādā privātpersonu datus. Protams, arī uz Biti.

Personas datu drošība un aizsardzība ir bijusi mūsu prioritāte arī līdz šim, tāpēc Tavā ikdienā ar Biti būtiski nekas nemainīsies. Tomēr Tavās interesēs esam izstrādājuši Privātuma politiku, kur esam aprakstījuši, kā un kādās situācijās apstrādāsim Tavus personas datus, kā arī atbilstoši papildinājuši līguma noteikumus. Ar šiem dokumentiem sīkāk vari iepazīties šeit.

Lai gan GDPR nosaka, kā tiek apstrādāti privātpersonu dati, arī atsevišķa uzņēmumu informācija var tos ietvert, piemēram, datus par īpašnieku, valdes locekļiem, darbiniekiem utt. Tā kā mums nav nekā vērtīgāka un svarīgāka par klientu datu drošību, tad mēs vienlīdz cītīgi sargāsim mums uzticēto informāciju gan par privātpersonām, gan biznesa klientiem.  

Bites rīcībā ir tie Tavi personas dati, ko pats esi mums sniedzis un kas primāri nepieciešami Tevis izvēlēto pakalpojumu nodrošināšanai. Parasti mums ir pieejams Tavs vārds, uzvārds, personas kods, personas apliecinoša dokumenta numurs, e-pasts vai papildu kontakttālrunis (ja esi tādus norādījis), kā arī informācija par izmantotajiem Bites pakalpojumiem.

Mūsu rīcībā nav informācijas par Tavu veikto zvanu, kā arī saņemto un nosūtīto īsziņu saturu, apmeklētajām mājaslapām, interneta vēsturi un tamlīdzīgi.

Bite izmanto un apstrādā Tavus personas datus tikai konkrētiem mērķiem. Tos mēs izmantosim tikai situācijās, kad: 
•    tas nepieciešams līguma izpildei vai noslēgšanai;
•    to nosaka likums;
•    tas nepieciešams leģitīmu (likumīgu) interešu īstenošanai;
•    ir saņemta Tava piekrišana datu apstrādei.

Mums mēdz būt reizes, kad vēlamies Tev pastāstīt par īpašām akcijām, loterijām, dažādiem foršiem pasākumiem vai vienkārši – nosūtīt Tev sirsnīgu sveicienu dzimšanas dienā un citos svētkos. Bet vari būt drošs - to darīsim tikai tad, ja būsim saņēmuši Tavu piekrišanu. 

Mēs apstrādājam un uzglabājam Tavus personas datus tikai tik ilgi, cik tas nepieciešams konkrētam mērķim, lai izpildītu esošās saistības ar Tevi, kā arī ievērotu likumā noteiktās personas datu apstrādes prasības.

Piemēram, lai aizsargātu Tavas, kā arī mūsu intereses, atbilstoši Latvijas normatīvajiem aktiem mēs personas datus varam glabāt 10 gadus pēc līguma izbeigšanas. Vienlaikus arī normatīvie akti var noteikt konkrētu datu glabāšanas laiku (piemēram, tīkla noslodzes informāciju Bite glabā 18 mēnešus).

Datu saņemšana no Bites un nodošana citiem uzņēmumiem

No Bites Tu jebkurā brīdī vari pieprasīt saņemt savus personas datus, kurus pats esi mums sniedzis. Proti, vārdu un uzvārdu, personas kodu, e-pasta adresi, kontakttālruni, dzīvesvietas adresi un personas apliecinoša dokumenta numuru. 
Šo informāciju mēs sagatavosim un izsniegsim Tev elektroniski, lai nepieciešamības gadījumā Tu to varētu iesniegt arī citam uzņēmumam vai iestādei. Pēc Tava lūguma konkrētai iestādei Tavus personas datus varam nosūtīt arī mēs, lai Tev ērtāka dzīve. Mēs palīdzēsim, ja vien tehniski tas būs iespējams. Bet liec aiz auss, ka mēs nevarēsim garantēt šo datu dzēšanu no citu uzņēmumu sistēmām – ja kādreiz vēlēsies “būt aizmirsts”, par šo Tev būs jāparūpējas pašam, sazinoties ar konkrēto iestādi.

Iesniegums par personas datu pārnešanu

 

Tiesības ierobežot apstrādi, labot vai dzēst personas datus

Ja Tev kādreiz rodas šaubas, vai Tavi personas dati Bitē ir norādīti precīzi, Tu droši vari pieprasīt, lai mēs pārtraucam to apstrādi uz laiku, kurā mēs pārbaudīsim personas datu precizitāti. Protams, Tev ir tiesības lūgt, lai mēs papildinām vai izlabojam nepilnīgus, novecojušus vai neprecīzus datus. Tāpat vari arī pieprasīt savu personas datu dzēšanu no mūsu sistēmām, ja tie ir pretlikumīgi iegūti, apstrādāti vai arī nav nepieciešami sākotnējās datu vākšanas mērķim. 
Mēs izvērtēsim Tavu pieprasījumu, pārbaudīsim informāciju un atbilstoši izlabosim, papildināsim vai arī dzēsīsim Tavus personas datus no savām sistēmām.

Iesniegums personas datu labošanai

 

Tiesības “tikt aizmirstam”

Katram no mums ir tiesības “tikt aizmirstam”. Tas nozīmē, ka Tu vari brīvi pieprasīt, lai dzēšam Tavus personas datus sekojošās situācijās – mēs to arī bez kavēšanās darīsim, ja:
•    Tavi dati vairs nav nepieciešami saistībā ar mērķi, kāpēc tie tika ievākti;
•    Tu esi atsaucis savu piekrišanu konkrētiem datu apstrādes mērķiem;
•    Tās ir sīkdatnes vai tautā labāk pazīstamas kā cookies, kas ievāktas mūsu mājaslapās;
•    tie ir ievākti saistībā ar informācijas sabiedrības pakalpojumu piedāvāšanu;
•    tie ir iegūti vai apstrādāti nelikumīgi;
•    tas mums ir jādara, izpildot mums uzliktu juridisku pienākumu (piemēram, tiesas lēmums).

Iesniegums par personas datu dzēšanu (tiesības būt aizmirstam)

 

Tiesības saņemt informāciju par datu apstrādi

Jebkurā brīdī Tu vari mums lūgt apstiprinājumu, vai Tavi dati tiek apstrādāti. Ja tā ir, Tev ir tiesības detalizēti uzzināt sekojošo:
•    kādi Tavi personas dati tiek apstrādāti;
•    kuras personas, uzņēmumi vai iestādes saņem šos datus;
•    kādi ir Tavu personas datu apstrādes nolūki;
•    cik ilgi šie dati tiks uzglabāti;
•    kādas ir Tavas tiesības attiecībā uz šo datu apstrādi;
•    visu Bitei pieejamo informāciju par to, kur Tavi personas dati iegūti, ja skaidri zini, ka pats tos neesi mums sniedzis;
•    vai pastāv automatizēti procesi, kuros notiek Tavu personas datu apstrāde (piemēram, automatizēta profilēšana, lai uz tās pamata piedāvātu Tev noteiktus produktus, pakalpojumus utt.);
•    kādā uzraudzības iestādē Tev jāvēršas, ja vēlies iesniegt sūdzību par pārkāpumiem Tavu personas datu apstrādē.

Iesniegums par personas datu apstrādes pārskatu

 

Vairāk par šīm un citām tiesībām Tu vari uzzināt šeit.

 

Ja vēlies izmantot savas tiesības saņemt informāciju par to, kā un kādus Tavus personas datus apstrādājam, mēs to bez maksas sagatavosim un Tev nosūtīsim digitālā formātā. 
Šādā gadījumā lūdzu, aizpildi iesniegumu un nosūti to mums pa pastu, atdod Bites konsultantam sev ērtākajā Bites salonā vai nosūti to uz info@bite.lv, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.

Iesniegums par personas datu apstrādes pārskatu
Iesniegums par personas datu dzēšanu (tiesības būt aizmirstam)
Iesniegums par personas datu pārnešanu
Iesniegums personas datu labošanai

Ja vēlies saņemt šo informāciju drukātā formātā, mēs to sagādāsim, bet ņem vērā, ka tad Tev jārēķinās ar papildu samaksu, balstoties uz administratīvajām izmaksām.

Klientu atbalsts

Zvani un uzzini vairāk!

1601